شناسهٔ خبر: 38331278 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ شکست لیورپول و پاری‌سن ژرمن

لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی در این مرحله مغلوب اتلتیکو مادرید شد و دورتموند از سد پاری سن ژرمن گذشت.

صاحب‌خبر -

دورتموند در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک میزبان پاری سن ‎ژرمن در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود و در پایان 90 دقیقه موفق به شکست شاگردان توخل شد.

در این دیدار هر دو تیم نمایش خوبی داشتند و حملات خطرناکی را روی دروازه همدیگر طراحی کردند، اما این حملات در نیمه نخست گلی در پی نداشت و هر دو تیم بدون نتیجه- راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم بازیکنان دورتموند موفق به باز کردن دروازه پی‌ اس ‌جی شدند. در دقیقه 69 هالند، مهاجم نروژی دورتموند دروازه پی ‌اس‌ جی را باز کرد و نخستین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را برای زنبورها به ثمر رساند.

در دقیقه 75 نیمار جونیور با ضربه‌ای آزاد گل خورده را جبران کرد تا شاگردان توخل برای پیروزی در وستفالن امیدوار باشند.

هالند اما اجازه نداد تا هواداران پی ‌اس‌ جی بابت گل نیمار خوشحالی کنند و پس از دو دقیقه گل برتری تیمش و گل دوم خودش را به ثمر رساند و تیمش را با نتیجه 1-2 پیش انداخت.

پی ‌اس ‌جی در ادامه برای جبران نتیجه تلاش زیادی کرد، اما این تلاش‌ها ثمری نداشت و بازی با همان نتیجه به سود دورتموند به پایان رسید.

با این نتیجه پاری سن‌ ژرمن در ورزشگاه پارک دو پرنس برای صعود به دو گل نیاز خواهد داشت.

اما دو تیم اتلتیکو مادرید و لیورپول هم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه واندا مترو پولیتانو به مصاف هم رفتند که در این دیدار شاگردان سیمئونه با نتیجه ضعیف 0-1 به برتری رسیدند.

لیورپول در این دیدار بازی را بهتر آغاز کرد اما اتلتیکو مادرید در دقیقه 3 بازی به گلی زود هنگام دست یافت.

سائول در نزدیکی دروازه حریف با اشتباه بازیکنان لیورپول صاحب توپ شد و با ضربه‌ای آرام دروازه آلیسون را باز کرد.

نیمه اول این دیدار با نتیجه 0-1 به سود اتلتیکو به پایان رسید.

نیمه دوم را لیورپول باز هم بهتر آغاز کرد و تلاش کرد تا نتیجه بازی را تغییر دهد، اما دفاع چند لایه شاگردان سیمئونه اجازه انجام این کار را به شاگردان کلوپ نداد.

بازیکنان لیورپول تا پایان 90 دقیقه سعی در جبران گل خورده داشتند، اما این تلاش بی‌فایده بود و بازی با نتیجه 0-1 به سود اتلتیکو به پایان رسید تا لیورپول برای صعود در فکر پیروزی در آنفیلد باشد.

در ادامه مرحله یک هشتم نهایی چهارشنبه شب (30 بهمن) نیز دو دیدار دیگر انجام می‌شود که طی آن تاتنهام در زمین خود به مصاف لایپزیگ می‌رود و والنسیا میهمان آتالانتا برگامو خواهد بود.

نظر شما