شناسهٔ خبر: 38329873 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اتفاقات و آمار و ارقام جالب لیگ قهرمانان اروپا؛

رکوردهای جالب هالند مقابل پاری سن ژرمن تا آمار عجیب لیورپول برابر اتلتیکو مادرید

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جایزه بهترین بازیکن دیدار رفت دورتموند و پاری سن ژرمن به مهاجم نروژی میزبان رسید.
به گزارش آریا، در جریان برد 2-1 دورتموند مقابل پاری سن ژرمن در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ارلینگ هالند مرد اول تیمش بود و با دو گلی که به ثمر رساند موجب شد پاری سن ژرمن با دست خالی به فرانسه بازگردد. به نقل از وب سایت یوفا، ارلینگ هالند به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد و جایزه اش را از هیئت برگزاری مسابقه دریافت کرد.
دیدار دورتموند و پاری سن ژرمن در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برتری 2-1 زنبورها به پایان رسید. ارلینگ هالند، هر دو گل این بازی را به ثمر رساند.
- ارلینگ هالند اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت که در طول یک فصل با پیراهن دو تیم مختلف گلزنی می کند. (سالزبورگ و دورتموند)
- هالند به رکورد 39 گل در 28 بازی این فصل در همه رقابت ها رسید.
- این مهاجم نروژی در 7 بازی نخست خود برای دورتموند موفق به ثبت 11 گل شده است.
- او در کنار لواندوفسکی با 10 گل، آقای گل فعلی لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود.
- 10 گل در 7 بازی؛ ارلینگ هالند سریع ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت که به رکورد 10 گل در این رقابت ها می رسد. پیش از او هیچ بازیکنی در 7 بازی نخست خود به این تعداد گل نرسیده بود.
ارلینگ هالند پس از ام باپه، دومین بازیکن زیر 20 سال تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که از مرز 10 گل در این رقابت ها می گذرد. ام باپه در طول دو فصل به این رکورد رسید اما هالند در یک فصل از مرز 10 گل گذشت.
- هالند اولین بازیکن تاریخ دورتموند است که در اولین بازی خود در بوندس لیگا و اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی می شود.
- این مهاجم نروژی از اولین شوت در چارچوب خود در بوندس لیگا، جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا برای دورتموند به گل رسیده است.
- هالند به رکورد 60 گل در 100 بازی سطح حرفه ای باشگاهی رسید.

- رنان لودی همچون سایر عناصر تدافعی روخی بلانکوس خوش درخشید و اجازه گلزنی به مهاجمان لیورپول نداد. در جریان برد 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل لیورپول در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، میزبان با تک گل سائول نیگز پیروز میدان شد. به گزارش وب سایت یوفا، رنان لودی مدافع چپ اتلتیکو مادرید به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد و جایزه اش را از هیئت برگزاری مسابقه دریافت کرد.

- در جریان برد 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل لیورپول در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، مدافع عنوان قهرمانی سومین شکست فصل خود در تمامی رقابت ها را تجربه کرد. نکات جالب این دیدار به شرح ذیل است:
لیورپول برای اولین بار در تمامی مسابقات فصل جاری، حتی یک شوت در چهارچوب دروازه حریف ثبت نکرد. این دومین مرتبه از زمان حضور یورگن کلوپ در لیورپول است که این تیم موفق به ثبت حتی یک شوت در چهارچوب دروازه حریف در تمامی رقابت ها نمی شود. در اکتبر 2018، ناپولی در سن پائولو نیز موفق به ثبت چنین آماری شده بود.
این سومین شکست لیورپول در تمامی رقابت های فصل جاری بود.
لیورپول در 12 دیدار اخیر خارج از خانه اش در لیگ قهرمانان اروپا، گل خورده است.
اتلتیکو مادرید هرگز در خانه مغلوب مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نشده و آمار فوق العاده 4 برد و 1 تساوی را به دست آورده است.
اتلتیکو مادرید فقط در یکی از 26 دیدار اخیر خانگی اروپایی اش متحمل شکست شده است.
اتلتیکو مادرید 11 کلین شیت در 12 دیدار اخیر خانگی اش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسانیده و فقط یک گل دریافت کرده است.
دیگو سیمئونه به رکورد 38 برد با اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت و به رکورد مارچلو لیپی همراه با یوونتوس رسید. فقط سر الکس فرگوسن (102 برد با منچستریونایتد)، آرسن ونگر (82 برد با آرسنال) و کارلو آنچلوتی (39 برد با میلان) آمار بهتری نسبت به سیمئونه دارند.
از زمان حضور دیگو سیمئونه در اتلتیکو مادرید این تیم با ثبت 38 کلین شیت بهترین آمار را در لیگ قهرمانان اروپا داشته و بارسلونا و بایرن مونیخ (36) و یوونتوس و رئال مادرید (34) در جایگاه های بعدی قرار دارند.
سائول نیگز زننده اولین گل لیگ قهرمانان اروپا در سال 2020 میلادی بود. پرسنل کیمپمبه (2019)، گونزالو هیگواین (2018) و آنخل دی ماریا (2017) در سال های گذشته زننده اولین گل بودند.
زمانیکه سائول نیگز موفق به گلزنی برای اتلتیکو مادرید شده، این تیم هرگز نباخته است. وی در 37 مسابقه مختلف در تمامی رقابت ها با پیراهن روخی بلانکوس گلزنی کرده و تیمش 33 برد و 4 تساوی کسب کرده است.

نظر شما