شناسهٔ خبر: 38327925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاشمر سومین شهر باسواد در خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- رییس اداره سوادآموزی شهرستان کاشمر گفت: با توجه به باسواد بودن ۹۷.۷۹ درصد افراد۱۰ تا۵۰ سال این شهرستان هم اکنون کاشمر سومین شهر باسواد استان خراسان رضوی است.

صاحب‌خبر -

کاظم عابدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رویکرد جدید سوادآموزی در این شهرستان افزود: با توجه به کاهش تعداد بی‎سوادان، رویکرد جدید سوادآموزی آموزش مهارت‌های زندگی به بی‎سوادان و کم‌سوادان در پنج مرکز یادگیری محلی سوادآموزی شهرستان است.

وی ادامه داد: از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون ۳۶ کلاس مهارت‌آموزی در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی شهرستان با حضور ۵۶۰ نفر و ۱۰ حلقه کتاب‌خوانی ویژه کم‌سوادان برگزار شده است.

رییس اداره سوادآموزی شهرستان کاشمر گفت: امسال همچنین ۲۵۵ نفر در دوره سوادآموزی، ۳۳۶ نفر در دوره انتقال و ۲۶۰ نفر در دوره تحکیم ثبت‌نام کرده‌اند که نتایج قبولی آنها تا تیرماه سال آینده مشخص خواهد شد همچنین پارسال در دوره سوادآموزی ۴۶ درصد، در دوره انتقال ۷۰ درصد و دوره تحکیم ۴۷ درصد قبول شدند.

عابدی افزود: تاکنون آموزش  ۴۰ مهارت در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی تعریف شده است که این آموزش‌ها تأثیر به سزایی در کاهش نرخ بی‎سوادی، کاهش تبعیض جنسیتی، منطقه‎ای و تحقق عدالت آموزشی دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون کلاس‌های مهارت‌آموزی در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی شهرستان کاشمر با موضوعات مهارت‎های زندگی، اجتماعی و فنی و حرفه‌ای به مدت هزار و ۶۰۰ ساعت برگزار شده است.

او ادامه داد: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی شهرستان کاشمر سالانه بر اساس نیازسنجی‌هایی که انجام می‎دهند در منطقه خود حداقل ۲۰۰ ساعت مهارت‌آموزی دارند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما