شناسهٔ خبر: 38327713 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تل آویو در صدد ساخت ۹ هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت مسکن رژیم صهیونیستی طرحی احداث ۹ هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی را تقدیم دولت نتانیاهو کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، رژیم صهیونیستی در ادامه عملیات غیر قانونی شهرک سازی در اراضی فلسطین اشغالی، قصد دارد ۶ تا ۹ هزار واحد مسکونی جدید را در اراضی فرودگاه بین المللی قدس( قلندیا) در شمال قدس اشغالی احداث کند.

این طرح که وزارت مسکن رژیم صهیونیستی آن را ارائه کرده، قرار است در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ جریب، اجرا شود.

اقدام رژیم صهیونیستی در ادامه عملیات شهرک سازی با وجود محکومیت ها و مخالفت های برخی از نهادهای حقوق بشری و اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل چهارشنبه گذشته نام ۱۱۲ شرکتی را که به صورت در اراضی اشغالی سال ۶۷ به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند، در لیست سیاه خود قرار داد.

سازمان ملل و اتحادیه اروپا اقدامات رژیم صهیونیستی در تاسیس شهرک‌‌‌ها اراضی اشغالی سال ۶۷  از جمله کرانه باختری را غیرقانونی می‌دانند و طبق کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت و ساز در اراضی فلسطین اشغالی ۶۷ ممنوع است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶(آذر ۹۵) از رژیم صهیونیستی خواست تا برنامه‌های شهرک ‌سازی در مناطق اشغالی را پایان دهد، اما این رژیم تاکنون بارها با حمایت آمریکا، درخواست ها اتحادیه اروپا برای پایان شهرک سازی ها و  توسعه طلبی ها را نادیده گرفته است.

نظر شما