شناسهٔ خبر: 38327609 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حجت الاسلام کلانتری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مناظره کاندیداهای مجلس در دانشگاه منعی ندارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: مناظرات نمایندگان مجلس در دانشگاه‌ها منعی ندارد اما طرفداری از یک شخص خاص اکیدا ممنوع است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویکرد دانشگاه آزاد نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات برای دانشگاه بسیار مهم بوده و تلاش بر این است که دانشگاه نقش خودش را در موضوع انتخابات از زاویه برنامه‌ریزی برای حضور حماسی مردم در انتخابات اقدام کند.

او در ادامه گفت: تلاش دانشگاه آزاد این است که روی اصل انتخابات و حضور قوی و موثر در انتخابات مجلس تلاش کند؛ قطعا این دانشگاه از هر برنامه‌ای که به این حضور حماسی کمک کند  حمایت خواهد کرد و این موضوع یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه آزاد است.

مناظره کاندیداهای مجلس در دانشگاه منعی ندارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه درباره مناظره کاندیداها در فرایند انتخابات با تاکید بر اینکه حضور کاندیدا‌ها به صورت انفرادی برای تبلیغات در فضای دانشگاه ممنوع است، گفت: اگر تشکل  یا یک گروه سیاسی قانونی در دانشگاه تصمیم داشته باشد نمایندگانی از گروه‌های مختلف جامعه را برای مناظره دعوت کند و این مناظره به گونه‌ای باشد که نظرات دو یا چند طرف حاضر به درستی مطرح شود هیچ مشکلی در دانشگاه وجود ندارد؛  این تشکل‌ها باید مجوز را از هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی بگیرند و سپس برنامه هایشان را اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: دانشجویان باید به مطالبه گری از نمایندگان مجلس بپردازند

وظیفه اصلی در انتخابات بر دوش دانشگاه است

کلانتری در ادامه درباره کار ویژه دانشگاه و دانشجویان در قبال انتخابات گفت: وظیفه اصلی در انتخابات بر دوش دانشگاه است چرا که دانشگاهیان و دانشگاه به دلیل اینکه ماهیت فرهنگی دارند، برای فرهنگ سازی انتخابات و تبیین اهمیت انتخابات در کشور می‌تواند تقش مهمی داشته باشد. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه بیان کرد: موضوع بعدی نقش دانشگاه در انتخاب نماینده اصلح است، به این دلیل که نسل نخبه و فرهیخه کشور در دانشگاه حضور دارند،  یکی از وظایف اصلی دانشگاهیان این است که مردم را به ویژگی‌ها نماینده اصلح آشنا بکنند. 

نماینده در جهت ریل گذاری قانونی مشکلات مردم حرکت کند

کلانتری در ادامه تصریح کرد: انتخابات نباید بر اساس احساسات صرف  یا تبلیغات سطحی کم محتوا شکل بگیرد که اگر این طور باشد محصول انتخابات به نفع ملت نیست.

  معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد  بیان کرد: باید شاخص‌های یک نماینده واقعی از جمله مومن بودن، انقلابی بودن به معنای واقعی کلمه، شجاع و آگاه بودن نسبت به مشکلات جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی کنونی و داشتن دغدغه‌ی کافی برای اینکه این مشکلات جامعه را به خوبی تشخیص دهند و برای حل آنها در جهت ریل گذاری قانونی حرکت کنند تا قوه مجریه بتوانند به درستی در راستای حل مشکلات اقدام کند، دارا باشند و  وظیفه نخبگان است که این مسائل را برای مردم تبیین کنند.

کلانتری اظهار کرد: توقعاتی که دانشگاه می‌تواند از نمایندگان مجلس داشته باشد باید تبیین شود و با یک نگاه کارشناسی دقیق نمایندگان را متوجه مسائل اصلی جامعه از جمله مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی، بحث ازدواج و اشتغال جوانان کنند.

انتهای پیام/

نظر شما