شناسهٔ خبر: 38326414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش‌بینی شلوغ‌ترین میزبانی اهواز از مسابقات بین‌المللی شطرنج "جام کارون"

پریسا زنگنه منش

رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: پیش‌بینی می کنیم، شطرنج‌بازان داخلی و خارجی، امسال استقبال بهتری از مسابقات بین‌المللی "جام کارون" داشته باشند.

صاحب‌خبر -

عبدالامیر خطیب‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اهواز از پنجم تا یازدهم اسفندماه به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، میزبان این تورنمنت بین‌المللی خواهد بود که با دستور استاندار خوزستان به چند شرکت و همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برای کمک به برگزاری هر چه بهتر این مسابقات، خدا را شکر اکنون شرایط برای برگزاری مهیا است.

وی با بیان این‌که رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کارون در فدراسیون آسیایی و جهانی خوشنام شده است، گفت: نکته قابل تامل این است که تمام شطرنج‌بازان خارجی که طی سال‌های گذشته در مسابقات اهواز شرکت کرده‌اند، از نحوه برگزاری و میزبانی راضی بوده‌اند.

رییس هیات شطرنج خوزستان عنوان کرد: سال گذشته حدود ۳۶۰ شطرنج باز در این تورنمنت شرکت کردند و امسال پیش‌بینی‌مان این است که شاهد رقابت‌های شلوغ‌تری در اهواز نسبت به دو میزبانی قبلی باشیم. سال گذشته حدودا ۴۰۰ نفر در سه جدول در این‌جا با هم به رقابت بپردازند. به هر حال وقتی میزبانی دوره های قبلی خوزستان خوب بوده است، همین باعث می‌شود که چه شطرنج‌بازان داخلی و چه خارجی، با رغبت بیشتری مجددا به اهواز بیایند.

وی با بیان این‌که فدراسیون نیز از میزبانی‌ها خوزستان از "جام کارون" رضایت دارد، گفت: برگزاری این رقابت‌ها در خوزستان هم برای شطرنج‌بازان و هم برای داوران خوزستانی خوب است زیرا در ریتینگ ورزشکاران کوچک و بزرگ ما تاثیر دارد و داوران استان نیز نُرم می‌گیرند و ارتقا پیدا می‌کنند. ضمن این‌که اکنون در داوری خودکفا شده‌ایم و تعداد داوران بین‌المللی استان، افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

نظر شما