شناسهٔ خبر: 38326362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه:

مهرورزی و محبت متقابل کلید موفقیت در زندگی مشترک است

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه در اولویت بندی ملاک های یک همسر مناسب همواره ایمان و اخلاق بر مسائل مادی اهمیت بیشتری دارد، گفت: مهرورزی و محبت متقابل همسران کلید موفقیت در زندگی مشترک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سید حسین حسینی قمی» شامگاه(۲۹ بهمن) در جمع زوج های دانشجوی شرکت کننده در بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی گفت، از مهرورزی و محبت متقابل همسران به عنوان کلید موفقیت آنان در زندگی مشترک یاد کرد و با اشاره به زندگی سراسر مهر و محبت امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: امام علی(ع) به رغم همه تنگناهای مالی و فشارهای زندگی، همواره می فرمودند وقتی به منزل برمی گردم با دیدن زهرا(س) همه غم ها و اندوه ها از خاطرم می رود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: وقتی پیامبر اکرم(ص) از ایشان سوال کردند فاطمه چگونه همسری است؟ پاسخ دادند: «بهترین همراه در مسیر عبادت خداوند»؛ در واقع این پاسخ امام(ع) نشان از مهر و محبتی دارد که اساس این زندگی مشترک را پایدار و متعالی ساخته و بیانگر اهمیت مهرورزی و محبت در استحکام و اعتلای زندگی مشترک است.

 

حجت الاسلام حسینی قمی اهمیت رعایت ادب و احترام متقابل در زندگی زناشویی را متذکر شد و خطاب به زوج های جوان تاکید کرد: سعی کنید همین شور و علاقه ای را که در اوایل ازدواج و زندگی مشترک دارید برای سال های بعد نیز حفظ کنید و همین اظهار علاقه ها و صحبت های عاشقانه ای که اکنون در ارتباطات شما پررنگ است تا پایان عمر، چاشنی زندگی پُر فراز و فرودتان باشد.

 

وی با بیان اینکه در اولویت بندی ملاک های یک همسر مناسب همواره ایمان و اخلاق بر مسائل مادی اهمیت بیشتری دارد، تصریح کرد: اگر مردی با اخلاق و با ایمان است اما توان مالی کمی دارد این نباید در چشم همسر او ضعف تلقی شده و مورد سرزنش قرار گیرد زیرا بسیاری از این مسائل مالی در گذر زمان حل خواهد شد اما آنچه تغییر آن سخت و چه بسا غیرممکن خواهد بود، اخلاق و ایمان فرد است.

 

استاد حوزه و دانشگاه هدیه دادن را یکی از بهترین راه های قدردانی شوهر از زن و تقویت انگیزه او در زندگی مشترک دانست و خاطرنشان کرد: مردان تا آنجا که می توانند برای بودن با همسر خود وقت بگذارند و به آنان توجه کنند؛ پیامبر اکرم(ص) در این خصوص می فرمایند: اینکه مرد برای خانواده اش وقت می گذارد و کنار آنان است ثوابش بیشتر از اعتکاف در مسجد است.

 

حجت الاسلام حسینی قمی در عین حال یادآور شد: بودن مرد در جمع خانواده نباید همراه با بداخلاقی و رفتارهای آزار دهنده باشد بگونه ای که افراد خانواده با حضور او احساس راحتی و امنیت خاطر نداشته باشند؛ رسول اکرم (ص) در این رابطه می فرمایند: کسی که بیرون منزل خوش اخلاق باشد و در داخل منزل با خانواده اش بداخلاقی کند منافق است.

 

وی شاکر بودن و نگاه به داشته ها در زندگی مشترک را نیز مهم و قابل توجه دانست و افزود: عدم قدردانی و رضایت از داشته ها، روابط زوجین را سرد و زمینه‌ی چالش های مهمی مانند طلاق عاطفی را فراهم می کند که پیامدهای آن می تواند تهدید جدی برای زندگی مشترک باشد.

پایان پیام/ 483

نظر شما