شناسهٔ خبر: 38326297 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ربات غربالگری دما ساخته شد

یک دانشگاه چینی یک ربات غربالگری دما را برای تشخیص دمای غیر طبیعی بدن در جمعیت ایجاد کرده که به مرحله تولید رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، یک دانشگاه چینی یک ربات غربالگری دما را برای تشخیص دمای غیر طبیعی بدن در جمعیت ایجاد کرده که به مرحله تولید رسیده است.

می سانگ، استاد دانشگاه شیان جیائوتونگ در استان شانشی غربی، گفت: اندازه گیری درجه حرارت دستی فقط می‌تواند یک نفر را در زمان واحد اندازه گیری کند، در حالی که روبات غربالگری دمای بدن  می‌تواند تصاویر گرمایشی از دمای بدن در یک جمعیت را انجام دهد و تصاویر چهره افراد با درجه حرارت بالا را ردیابی کرده و تشخیص دهد.

می تأکید کرد: پس از شیوع کرونا ویروس این تیم تلاش کرده است تا فناوری ربات را با تصویربرداری حرارتی و غربالگری ترکیب کند تا این ربات و یک ربات دیگر که می‌تواند ضد عفونی کننده بدون سرنشین را با دستگاه ضد عفونی کننده ماوراء بنفش انجام دهد به مردم در خطر کمک کند.

وی گفت: هر دو ربات مناسب برای خدمت در ایستگاه‌ها، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر اماکن عمومی برای بهبود کنترل بیماری همه گیر و ضد عفونی کننده و ضمن کاهش خطرات در معرض دید افراد است.

استاد دانشگاه شیان جیائوتونگ گفت: ربات غربالگری دمای بدن توسط شرکت شیان یویبوت فناوری، آموزشی ویبولیتین در مقیاس کم تولید شده و ثابت شده که از دقت بالایی برخوردار است.

قرار است به زودی این ربات به تولید انبوه برسد تا در مکان‌های در خطر افراد مشکوک را تشخیص دهد.

انتهای پیام/

نظر شما