شناسهٔ خبر: 38326197 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

لیبی| 8 کشته و زخمی در حمله خمپاره ‌ای به بندر طرابلس

وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی از کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن پنج نفر دیگر در حمله خمپاره ‌ای شبه نظامیان شرق لیبی به بندر طرابلس خبر داد.

صاحب‌خبر -

العالم-لیبی

وزارت بهداشت لیبی سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که شبه نظامیان شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر، بندر طرابلس را هدف حملات خمپاره‌ ای خود قرار دادند.

وزارت بهداشت لیبی تأکید کرد که در این حمله خمپاره ای، سه نفر از غیرنظامیان لیبیایی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان مستقر در شرق لیبی در چهارم آوریل سال گذشته عملیات خود برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور را آغاز کرده است، اما هنوز نتوانسته به این هدف اعلامی خود برسد.

کشور لیبی از سال 2011 میلادی در پی دخالت نظامی آمریکا و همپیمانان غربی آن بدون مجوز سازمان ملل، صحنه جنگ و درگیری داخلی است. این کشور که پس از سرنگونی معمر قذافی با بحران سیاسی گسترده‌ای مواجه شده است، اکنون به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است و به دنبال آن صف‌بندهای بینالمللی در حمایت از هر یک از این دولت تشکیل شد.

کشورهایی مانند امارات، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از دولت شرق لیبی به نخست‌وزیری «عبدالله الثنی» و ارتش «خلیفه حفتر» به پایتختی طبرق و کشورهایی مانند ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز از دولت غرب لیبی به نخستوزیری «فائز السراج» و به پایتختی طرابلس حمایت میکنند.

تسنیم

نظر شما