شناسهٔ خبر: 38325931 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

نماینده عرب کنست نسخه «معامله قرن» را پاره کرد +عکس

نماینده عرب کنست در اعتراض به کمپین تحریک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه لیست مشترک عربی، نسخه طرح ضد فلسطینی "معامله قرن" را در جلسه پارلمان پاره کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، احمد الطیبی، رئیس فراکسیون لیست مشترک عربی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در جریان نشست نمایندگان نسخه طرح ضد فلسطینی موسوم به "معامله قرن" را که اخیرا توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از آن رونمایی شد، پاره کرد و آن را به زیر پایش انداخت و گفت: جای این طرح زیر پاهای‌مان است.

وی افزود، این سرنوشت معامله قرن پیش از ملحق شدن آن به کمپین تحریک‌آمیز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر علیه لیست مشترک عربی و فلسطینی‌های داخل اراضی اشغالی است.

الطیبی در ادامه تصریح کرد: طبق روال تبلیغات انتخاباتی گذشته ما توسط نخست‌وزیری که درگیر پرونده‌های فساد و رشوه است با تبلیغات تحریک آمیز مواجه شدیم. این خود نتانیاهو بود که گفت: "عرب‌ها به سمت صندوق‌های رأی می‌دوند"، نتانیاهو بود که در صفحه اختصاصی‌اش در فیسبوک نوشت" "عرب‌ها خرابکارند و قصد کشتن کودکان یهودیان را دارند"، نتانیاهو همان کسی است که علیه لیست مشترک عربی و به شخصه علیه من در هر مکان و هر تریبونی تحریک می‌کند، او زمانی که علیه احمد الطیبی تحریک کرده در واقع علیه احمد العربی و اعراب تحریک کرده است نه تنها علیه شخص احمد الطیبی.

وی ادامه داد: افزایش حمایت از لیست مشترک عربی نتانیاهو را به وحشت انداخته است، چراکه او خوب می‌داند به دست آوردن هر صندلی اضافی توسط لیست مشترک میخ دیگری بر تابوت دولت اوست که او را به سمت خانه‌ خود یا خانه خاله‌اش (زندان) هل می‌دهد. بر همین اساس او درصدد تحریک خطرناک علیه اقلیت عرب در دولت اسرائیل است و برای گرفتن مشروعیت از آنها به عنوان یک شهروند تلاش می‌کند.

عضو کنست اسرائیل در ادامه با اشاره به نحوه پاسخ به تحریکات نتانیاهو، خاطرنشان کرد: پاسخ ما به تحریک‌های نتانیاهو با افزایش تلاش‌ها به منظور کسب دستاورد بیشتر برای لیست مشترک عربی خواهد بود. لیست مشترک عربی نماینده جامعه عربی ـ فلسطینی داخل (اراضی اشغالی) است که مسائل آنها را دنبال کرده و نگرانی‌های آنها را در پارلمان مطرح می‌کند.

وی در ادامه خطاب به بنی گانتس، رهبر حزب آبی ـ سفید و رقیب انتخاباتی نتانیاهو نیز که در نشست حضور داشت، گفت: با حمایت از معامله قرن اشتباه بزرگی مرتکب شدی و به مدت دو هفته در پاسخ دادن به بند مربوط به کوچ اجباری ساکنان منطقه مثلث (واقع در اراضی اشغالی ۱۹۴۸) تأخیر کردی. ساکنان منطقه مثلث ساکنان اصلی این سرزمین‌ هستند که با هواپیما و یا با کشتی به اینجا نیامده‌اند و هیچ فردی نتوانسته است که آنها را از حق و حقوقشان محروم کند.

رئیس فراکسیون لیست مشترک عربی در کنست خاطرنشان کرد: ساکنان منطقه مذکور مهره‌های شطرنج در دستان دونالد ترامپ؛ آن مرد دیوانه که در کاخ سفید نشسته است و یا نتانیاهوی متهم به فساد و رشوه نیستند. ما معامله قرن و هر آنچه در آن آمده است را محکوم می‌کنیم. هیچ چیزی را جز اینکه قدس شریف پایتخت کشور فلسطین باشد، نخواهیم پذیرفت و این فلسطینی‌ها هستند که حق تعیین سرنوشت‌شان را دارند نه ترامپ و حامیانش.

الطیبی بار دیگر خطاب به گانتس تأکید کرد: هر فردی که امروز لیست مشترک را نادیده بگیرد ما نیز او را امروز و فردا نادیده خواهیم گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما