شناسهٔ خبر: 38325680 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با حضور شخصیت های برجسته حوزوی؛

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سید محمد رضا گلپایگانی با حضور مراجع تقلید، علما، اساتید، روحانیون، طلاب و عموم مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سید محمد رضا گلپایگانی امشب با حضور مراجع تقلید، علما، اساتید، روحانیون، طلاب و عموم مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیات خاتمی، مقتدایی، غروی، حسینی بوشهری و بطحایی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین نمایندگانی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، بیوت مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این مراسم حضور یافتند.

حاضران در این جلسه ضمن قرائت آیاتی چند از کلام وحی برای شادی روح این فقیه وارسته دعا کردند و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا روح ایشان را با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محشور سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و ضمن تشریح ابعاد مختلف زندگانی مرحوم آیت الله گلپایگانی بر ضرورت الگو گرفتن طلاب از سیره علمای بزرگ تأکید کرد.

گفتنی است، آیت‌الله محمدرضا گلپایگانی در سال 1316 هجری قمری در گوگد متولد شد. وی مدتی در کنار پدر دروس علمی را گذراند و پس از خواندن دروس سطح در شهر گلپایگان، برای بهره بردن از کلاس آیت‌الله حائری به اراک رفت.

وی پس از مدتی به درخواست مردم و علمای قم رهسپار این شهر شد و از محضر اساتیدی چون مرحوم سید محمدحسن خوانساری، آیت الله ملأ محمدتقی گوگدی گلپایگانی، مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری بهره برد.

حضرات آیات مکارم شیرازی و لطف الله صافی گلپایگانی و علوی گرگانی، شهید مرتضی مطهری، شهید سید محمدعلی قاضی طباطبایی، شهید بهشتی، شهید مفتح، آیت الله مشکینی، آیت الله مقتدایی و حجت الاسلام محسن قرائتی، از شاگردان به نام این مرجع فقید هستند.

آیت الله محمدرضا گلپایگانی شامگاه روز پنج شنبه 18 آذر 1372 پس از سال‌ها تلاش علمی و انقلابی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حق تعالی شتافت و در جوار حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد./841/

نظر شما