شناسهٔ خبر: 38325244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وضعیت سفید امنیت انتخابات در خراسان رضوی/ کاهش چشمگیر آمار تخلف داوطلبان مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: برای حفاظت از صندوق‌های شعب اخذ رای، محافظانی مشخص شده و احکام مسوولیت این افراد از قبل صادر شده است، با این وجود در حوزه تامین امنیت انتخابات وضعیت استان سفید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری در جلسه شورای اطلاع رسانی استان که در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی جمع‌بندی که شب گذشته در جلسه ستاد انتخابات استان صورت گرفت، هم‌اکنون خراسان رضوی از لحاظ برگزاری انتخابات، ایجاد بستر لازم، زمان‌بندی و تامین امنیت در شرایط خوبی به سر می‌برد.

وی افزود: امیدواریم با تلاش اعضای شورای اطلاع رسانی استان و مشارکت باشکوه مردم در انتخابات پیش رو، شاهد رکوردشکنی حضور مردم شریف استان در این رویداد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مردم در فضای انتخابات بینش سیاسی بالایی دارند، از طرفی هم رسانه‌ها حضور فعالی در فضای انتخابات دارند که جای قدردانی دارد.

جعفری با تاکید بر لزوم هوشیاری رسانه‌ها در فضای انتخابات نسبت به تحرکات دشمن خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها مورد غفلت قرار گرفته‌اند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، به طوری که در فضای انتخابات بی‌تفاوت هستند و فکر می‌کنند مشارکت مردم کم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ضرورت مشارکت در انتخابات، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند حتی اگر اشخاص را قبول ندارید، به خاطر ایران اسلامی در انتخابات شرکت کنید، بنابراین انتخابات چنین اهمیت بالایی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه طبق نظرسنجی‌های گوناگون میانگین کلی مشارکت مردم کشور در انتخابات خوب پیش‌بینی شده است، افزود: خوشبختانه خراسان رضوی در حوزه انتخابات یک فضای کاملا رقابتی دارد و دغدغه‌ای برای ما در ایجاد فضای پرشور و نشاط انتخابات وجود ندارد.

جعفری با بیان اینکه آمار حوزه تخلف و تخریب داوطلبان مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره گذشته کاهش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: در این دوره تاکنون 17 پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است و این آمار نشان می‌دهد مجریان انتخاباتی، نامزدها و هواداران آن‌ها نکات قانونی را به خوبی رعایت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت انتخابات تدابیر خوبی برای خراسان رضوی اتخاذ شذه است، افزود: برای حفاظت از صندوق‌های شعب اخذ رای، محافظینی مشخص شده و احکام مسئولیت این افراد از قبل صادر شده است، با این وجود در حوزه تامین امنیت انتخابات وضعیت استان سفید است، ضمن اینکه فردا هم شورای تامین استان با موضوع انتخابات تشکیل می‌شود.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در فضای انتخابات شاهد انتشار شایعاتی غیرواقعی در کانال‌های مجازی و فضای حقیقی هستیم که هیچ پایه و اساسی ندارد و نیاز است در مقابل نشر این شایعات غیرواقعی آگاهی بخشی‌ کنیم.

همه دستگاه‌های اجرایی در راستای ترویج مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند

جعفری همچنین در جلسه ستاد انتخابات استان که امشب در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طبق ماده 11 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات، نهادهای قانونی، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی موظفند حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا پایان‌ انتخابات در اختیار آنان قرار دهند.

وی گفت: کلیه دستگاه‌ها در راستای ترویج مشارکت مردم در امر انتخابات امکانات خود را در این 2 روز باقی مانده به کار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان رسانه‌های استان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند تا در یک فضای عمومی، بیوگرافی نمایندگان داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی را در رسانه‌های خود برای مردم منتشر کنند.

جعفری در ادامه به مزایای دستگاه الکترونیکی احراز هویت برخط پرداخت و تبیین کرد: یک فیلم آموزشی در خصوص نحوه ورود به شعب اخذ رای و فرآیندهای انتخابات با همکاری صدا و سیما تهیه شده است که در آن کارکرد استفاده از این دستگاه به صورت فنی و فیزیکی به تصویر کشیده شده و تا روز اخذ رای به شکل متداول پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه دغدغه‌ای برای حوزه تامین امنیت انتخابات در خراسان رضوی وجود ندارد، ادامه داد: در راستای ارتقای امنیت انتخابات، پنجشنبه هفته جاری آخرین وضعیت امنیتی استان رصد و تست خواهد شد و همچنین فردا جلسه شورای تامین استان هم ویژه انتخابات برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به وظایف اعضای ستاد انتخابات استان در ایام پیش رو، خاطرنشان کرد: اعضای ستاد انتخابات استان، باید آخرین اقدامات کمیته‌های خود را به کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان ارائه دهند تا اطلاع رسانی خوبی پیرامون فعالیت‌ها حول محور انتخابات در خراسان رضوی صورت بگیرد.

جعفری افزود: مشارکت مردم استان در انتخابات خوب پیش بینی شده است و اگر اطلاع‌رسانی به صورت مداوم از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران صورت گیرد، آمار مشارکت مردم انشاءالله حتی از دور قبل هم افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

نظر شما