شناسهٔ خبر: 38322775 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

از اپلیکیشن آیپد اینستاگرام فعلا خبری نخواهد بود

حانیه شریف

صاحب‌خبر -

کاربرانی که آیپد دارند می‌دانند که اپلیکیشن اینستاگرام روی دستگاه‌های آیپد قابل نصب هستند اما روی آیپد، تنها نسخه‌های بزرگ شده موبایل این برنامه نصب می‌شود، نسخه‌هایی که برای پلت فرم گوشی‌های هوشمند اپل طراحی شده است. اینستاگرام امسال 10 ساله می‌شود اما با وجود درخواست‌های مکرر کاربران، همچنان نسخه مخصوص آیپد از این برنامه معرفی ‌نشده است. بر اساس گزارش‌ها، ظاهرا اینستاگرام که حالا از آن شرکت فیس بوک است، معتقد است تعداد کاربرانی که از آیپد- که عملا محبوب ترین دستگاه تبلت در دنیا محسوب می‌شود- استفاده می‌کنند، آن قدر زیاد نیست که به زحمت طراحی یه اپلیکیشن جدید بیارزد.

مدیر عامل اینستاگرام، آرام موسری هفته گذشته توضیحی در این باره ارائه کرد. وی گفت که طرح نسخه آیپد اینستاگرام همچنان در دستور کار قرار دارد اما تیم بزرگی بدین منظور در نظر گرفته نشده و همچنین منابع لازم برای توسعه این نسخه ارائه نشده است:«ما دوست داریم اپلیکیشن آیپد اینستاگرام را طراحی کنیم اما تعداد افراد کمی در دست است و حجم کار بالاست. ساخت این نسخه فعلا در اولویت نیست.»

شاید عجیب به نظر برسد که شرکت اینستاگرام نمی‌تواند منابع لازم برای ساخت یک برنامه مخصوص آیپد را تهیه کند. اینستاگرام، از آن فیس بوک است، شرکتی که صاحب بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پلت فرم موبایل بوده و در سه ماهه چهارم سال 2019، با رقم عظیم 21.1 میلیارد دلار، رکورد درآمدزایی را شکسته و در حال حاضر تقریبا 50 هزار کارمند دارد. اینستاگرام هم همیشه به حجم عظیم 1 میلیارد نفری کاربران خود می‌نازیده است، کاربرانی که شکی نیست بسیاری از آنها آیپد دارند. اما اینستاگرام چرا به خود زحمت نمی‌دهد یک اپلیکیشن مخصوص این مدل تبلت معرفی کند، سوالی بی جواب است.

تبلیغات، رکن اصلی درآمدزایی اینستاگرام هستند. برای حذف تبلیغات از قسمت فیدها، کاربر می‌تواند هزینه اشتراک ماهیانه پرداخت کند. اما موسری در سخنان اخیر خود اعلام کرد که برخی از کاربران اینستاگرام با هیچ گونه تبلیغاتی روبرو نیستند، البته تعداد محدودی از کاربران و صرفا به دلیل تحلیل بازخورد آنها، با چنین قابلیتی روبرو هستند.

برنامه‌های آتی اینستاگرام نامشخص است. در حال حاضر چند قابلیت به خصوص در حال آزمایش هستند. این پلت فرم همچنان در سرتاسر جهان، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. البته قابلیت IGTV این پلت فرم نتوانست با موفقیت  پلت فرمی مانند TikTok روبرو شود.

در هر صورت به نظر می آید که اینستاگرام برای اینکه همچنان در صدر باقی بمانند باید به رشد و توسعه قابلیت‌ها و امکانات خود ادامه دهد.

منبع: pcmag

نظر شما