شناسهٔ خبر: 38318035 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزمایش موفق موشک کروز «رعد ۲» با قابلیت شلیک از هواپیمای جنگنده + فیلم

پاکستان موشک کروز «رعد ۲» با قابلیت شلیک از هواپیمای جنگنده را با موفقیت آزمایش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای از آزمایش موفق آمیز موشک کروز «رعد ۲» با قابلیت شلیک از هواپیمای جنگنده به سمت هدف خبر داد.

در این بیانیه آمده است: موشک رعد ۲ شعاع عملیاتی ۶۰۰ کیلومتری داشته و از دقت بالایی در هدف‌گیری برخوردار است. آزمایش موشک رعد ۲ که قابلیت هدف قرار دادن اهداف روی زمین و دریا را دارد، تحت نظارت مقامات عالی رتبه ارتش این کشور و با هدف تقویت عملیاتی نیرو‌های ارتش پاکستان ساخته شده است.

بنا بر اعلام منابع خبری، عارف علوی رئیس جمهور و عمران خان نخست وزیر پاکستان پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک رعد ۲ به ارتش و ملت پاکستان تبریک گفتند.

گفتنی است این سومین موشکی است که ارتش پاکستان ظرف ۳ ماه گذشته آزمایش می‌کند.

ارتش پاکستان آذر و بهمن امسال نیز موشک‌های بالستیک "شاهین ۱" و "غزنوی" را به ترتیب با برد‌های ۶۵۰ و ۲۹۰ کیلومتر و با قابلیت حمل انواع کلاهک هسته‌ای با موفقیت آزمایش کردند.

ارتش پاکستان در تلاش برای افزایش توان نظامی و دفاعی خود، همواره می‌کوشد تا در زمینه توانایی‌های موشکی و نظامی از همسایه و رقیب سنتی خود یعنی هند عقب نماند.

بیشتر بخوانید: آزمایش موشک بالستیک جدید توسط ارتش پاکستان + فیلم

<div id="video-display-embed-code_11396007"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7251823/11396007?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام/
 

نظر شما