شناسهٔ خبر: 38317346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

جدیدترین نظرسنجی: مایکل بلومبرگ به سکوی دوم دموکرات‌ها جهش یافت

فارس

جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که در آستانه سومین انتخابات انجمن‌های درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا، شهردار سابق نیویورک بعد از «برنی سندرز» به جایگاه دوم جهش یافت و برای اولین بار فردا در مناظره این حزب شرکت می‌کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در آستانه انتخابات سومین انتخابات انجمن‌های درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «نوادا» که قرار است ۲۹ فوریه (۱۰ اسفندماه) برگزار شود، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که «برنی سندرز» با کسب 31 درصد آراء‌، از دیگر نامزدهای انتخابات پیشی گرفته است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی برنامه «نیوزآور» شبکه «پی بی سی» و شبکه «ان پی آر» و موسسه نظرسنجی «ماریست» نشان می‌دهد که «مایکل بلومبرگ» شهردار سابق نیویورک بعد از «برنی سندرز» در جایگاه دوم نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قرار گرفته‌ است.

طبق این نظرسنجی تقریباً یک سوم از دموکرات‌ها و طرفداران احزاب مستقل که تمایل‌هایی به حزب دموکرات دارند که حدود ۳۱ درصد می‌شوند، در نظرسنجی‌های انجام گرفته اعلام کردند که از سندرز حمایت می‌کنند و ۱۹ درصد رأی‌دهندگان نیز تصریح کردند که اگر همین امروز انتخابات برگزار شود از بلومبرگ حمایت می‌کنم.


طبق گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، بلومبرگ در دقیقه ۹۰ به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیوست و این میلیاردر آمریکایی کمپین تبلیغاتی بسیار وسیع و گسترده‌ای را در فیس‌بوک و اینستاگرام به راه انداخت.

گزارش‌ها حاکی از آن است بلومبرگ امروز (سه‌شنبه) صلاحیت شرکت در نهمین مناظره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را که قرار است ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن ماه) در «لاس وگاس» ایالت نوادا برگزار شود، به دست آورد.

این اولین حضور شهردار سابق نیویورک در مناظره دموکرات‌هاست و پیش از این از شرکت در این مناظره‌ها خودداری می‌کرد و در این مناظره باید با دیگر رقبای انتخاباتی یعنی برنی سندرز، جو بایدن، سناتور الیزابت وارن، سناتور امی کلوبوچار و پیت بوته‌جج مناظره و بحث کند.

پیش از این، بلومبرگ، ضمن انتقاد از سندرز و دیگر نامزدهای دموکرات، تأکید کرده بود که حزب دموکرات باید با یکدیگر برای شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، متحد شوند.

بلومبرگ و ترامپ نیز به طور مداوم به انتقاد از یکدیگر می‌پردازند و ترامپ این غول رسانه‌ای را «مایک کوچولو» خطاب کرده است و به رسانه‌های وی لقب «رسانه‌های اخبار جعلی» داده است و بلومبرگ نیز تأکید دارد که ترامپ درباره «همه چیز دروغ می‌گوید».

بنا به گفته «استیو بانون» استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید، بلومبرگ یکی از حامیان اصلی استیضاح ترامپ بوده است و بیش از ۱۱۰ میلیون دلار در حمایت از دموکرات‌های کنگره در فرایند استیضاح ترامپ هزینه کرده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که بایدن با کسب ۱۵ درصد در جایگاه سوم و وارن با ۱۲ درصد، کلوبوچار با کسب ۹ درصد و بوته‌جج با کسب ۸ درصد آراء در جایگاههای بعدی قرار گرفته‌اند.

نتیجه جدیدترین‌ نظرسنجی‌ها در حالی منتشر شده که قرار است شنبه هفته آینده (۱۰ اسفندماه) در ایالت نوادا به عنوان سومین ایستگاه، انتخابات درون حزبی برگزار شود. تاکنون بوته‌جج در ایالت آیووا پیروز شده و سندرز ایالت نیوهمپشایر را از آن خود کرده است.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما