شناسهٔ خبر: 38314442 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بورس و سهام

دنده معکوس شاخص بورس در بازار امروز/آخرین وضعیت شاخص فرابورس (98/11/29)

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه شنبه) چهار هزار و ۶۹۲ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۷۲ هزار و ۱۹۹ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۵۰۹ واحد کاهش به ۱۵۲ هزار و ۱۸۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۳۹ واحد افت به ۱۰۱ هزار و ۴۲۶ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با چهار هزار و ۴۷۱ واحد کاهش به رقم ۵۷۰ هزار و ۳۱۹ واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و ۱۳۵ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۸۲۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۷ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۱۳۸ واحد، پارس سویچ (بسویچ) با ۹۹ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۸۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۱۳ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۳۹۵ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۳۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۸۳ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۵۳ واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۲۴۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، داده گستر عصر نوین های وب و پارس خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۲۰ میلیون و ۸۸۸ هزار برگه سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۲۲ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۶ هزار ۱۲۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۰۴ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۱۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، ریل پرداز سیر (حریل)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و تولید برق نیروگاه دماوند (دماوند) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

نظر شما