شناسهٔ خبر: 38313921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مهدی شیخ: رسانه ملی تریبون عده‌ای معدود شده است

صاحب‌خبر -

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم هشدار داد: اگر مردم به پای صندوق رای نیایند، افراد سختگیر و دگم پایشان به مجلس یازدهم باز خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین «مهدی شیخ» شب گذشته -یکشنبه شب- در همایش اصلاح طلبان که در شهرستان پردیس تهران برگزار شد، افزود: اگر به جای کسانی که در دوره دهم با رای مردم به مجلس راه یافتند، این افراد راهی مجلس می شدند، وضعیت به مراتب دشوارتر از امروز بود.

به گفته این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، محدود کردن اینترنت، بستن شبکه های اجتماعی، سختگیری و دگم بودن در مورد مسایل اجتماعی و فرهنگی، برخورد دستوری با مسایل اقتصادی و تعامل نامناسب در صحنه بین المللی، جنبه های سنگینی بودند که جامعه درگیر آن می شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: اگر کسانی که این مطالبات را دارند، پای صندوق رای نیایند، افراد سختگیر و دگم اکثریت مجلس را به دست می آورند.

شیخ ضمن اشاره به اینکه رای مردم، دو جنبه ایجابی و سلبی دارد ، تصریح کرد: با نیامدن مردم به پای صندوق های رای، جنبه های سلبی به ایجابی تبدیل خواهد شد و وضعیت جامعه بسیار دشوارتر خواهد شد.

توجه نمایندگان اصلاح طلب تهران در مجلس دهم به حوزه های انتخابی

عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: متاسفانه نمایندگان مردم تهران در دوره های قبلی مجلس چون خود را ملی می دانستند، به حوزه انتخابی خود یعنی تهران توجه کامل نداشتند.

حجت الاسلام شیخ، علت محرومیت شهرستان های مختلف استان تهران شامل تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس را ناشی از  این مسئله دانست و افزود: نمایندگان تهران در مجلس دهم با شناخت این نقیصه، رسیدگی به مسایل حوزه انتخابی خود را در کنار پرداختن به مسایل ملی، مورد توجه قرار دادند.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد، شهرستان های تهران از بسیاری جهات، محرومتر از برخی شهرستان ها هستند.

نماینده مردم تهران گفت: چرا شهرستان های تهران که جمعیت آنها از بسیاری استان ها بیشتر است باید از کوچکترین مسائل فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و امنیتی محروم باشند؟

حجت الاسلام شیخ ابراز امیدواری کرد که شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم انتخابات دوم اسفند باشیم.

مهدی شیخ یکی از آن دست نمایندگانی است که همیشه به عملکرد جناحی صدا و سیما انتقاد داشته و معتقد است این رسانه به‌دلیل نگاه‌های خاص و جهت‌دار هیچ‌گاه نتوانسته رسانه همه ایرانیان باشد.

او در این خصوص به خبرنگار ما می‌گوید: ایران کشوری با 80 میلیون جمعیت است و بی‌تردید در بین این جمعیت عظیم، سلایق و علایق‌های گوناگونی به چشم می‌خورد که باید به همه این افراد و البته براساس قوانین و ضوابط کشور، احترام گذاشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: رسانه ملی روزگاری به معنای واقعی رسانه ملی و همه ایرانیان بود، اما سال‌هاست که به تریبون عده‌ای معدود با تفکری خاص تبدیل شده است. این تفکر تا جایی پیش رفته که هر کجا احساس کند فردی مطابق آن‌ها فکر نمی‌کند و یا در چارچوب آن‌ها نمی‌گنجد به‌راحتی او را از سازمان کنار می‌زنند.

نماینده تهران یادآور شد: متاسفانه این نگاه به تمام حوزه‌ها و نه فقط سیاسی تسری پیدا کرده است. به‌طور مثال برنامه تلویزیونی و پرببینده نود را تعطیل و مجری توانمند آن را از فعالیت منع کردند. حال باید پرسید چنین روندی آن در هم در طول این سال‌ها، امری شایسته و به نفع نظام بوده است؟ آیا این طرز فکر در جهت نظر رهبر معظم انقلاب است که بارها فرمودند باید به‌دنبال جذب حداکثری بود؟

عضو فراکسیون امید مجلس دهم تصریح کرد: نگاه‌های جناحی مدیران ارشد صدا و سیما همه ماجرا نیست و اگر یک نظرسنجی ساده در جامعه داشته باشیم می‌بینیم که عمده مردم به محتواهای تولیدشده این رسانه، انتقادات جدی دارند و خیلی از آن‌ها دیگر روی به دیدن برنامه‌های تلویزیونی نمی‌آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چند سالی است که عده‌ای نگران نفوذ فرهنگی هستند و می‌گویند چرا تا این اندازه در پشت‌بام‌ها ماهواره است و چرا مردم پیام‌های شبکه‌های اجتماعی را بیشتر باور می‌کنند؟ در جواب این افراد به اصطلاح دلسوز باید گفت شما به‌جای انتقاد به این و آن، کاری که به‌دست دارید را درست و مردمی انجام دهید آن‌گاه هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت اثرات آن را خواهید دید.

مهدی شیخ: رسانه ملی تریبون عده‌ای معدود شده است

نظر شما