شناسهٔ خبر: 38310792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ناراحتی روحانی پرحاشیه از جای خالی برندهای حاشیه‌سازی؛

فاضل میبدی: علی مطهری و محمود صادقی چون از لحاظ فکری مستقل بودند ردصلاحیت شدند!

هرکسی که ظواهر را بهتر رعایت کرده و عرض ارادت و تملق بیشتری می‌گفته، جا برایش بازتر و راه برایش گشاده‌تر بوده تا کسی که از نظر فکری مستقل‌تر است!

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: محمد تقی فاضل میبدی، روحانی سرشناس اصلاح طلبان، عضو تشکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و صاحب نظریاتی مانند «عزاداری‌ها یک سال تعطیل شوند بهتر است»، «وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد»، «امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم»، «امام جمعه‌ای که شعار مرگ بر امریکا بگوید اعتبارش در جامعه سلب می‌شود»، «روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!» در شماره امروز روزنامه اصلاح طلب آرمان از عدم حضور برندهای حاشیه سازی مجلس دهم یعنی علی مطهری و محمود صادقی گلایه کرده و با اتهام زنی به شورای نگهبان دلیل ردصلاحیت این افراد را استقلال فکری این افراد عنوان کرده است!

یادآور می شود فاضل میبدی چند روز پیش و در حالی که کمتر از بیست روز از ترور حاج قاسم سلیمانی به دستور ترامپ تروریست نگذشته بود، گفت: « چرا جنگ؟ چرا کینه؟ چرا مرگ بر این کشور و آن کشور؟چرا مثل نلسون ماندلا و گاندی کسی در میان ما قهرمان صلح نیست؟! »

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*ما در اسلام معتقدیم اگر کسی خودش را شایسته کاری دانست نباید شایستگی دیگری را زیر سوال ببرد ولی متاسفانه در جامعه ما چنین اتفاقی می‌افتد. فردی مثل علی مطهری با آن همه سوابق خانوادگی و حسن سابقه‌ای که در کارش داشته و اتهام قضایی هم به او نمی‌چسبد رد می‌شود.


*خیلی از افراد شایسته و کاردان دارای تحصیلات عالی، مدیریت کارآمد و شایستگی هستند ولی به دلیل اینکه فکرآزاد و مستقلی دارند از برخی مناصب محرومند. درواقع جامعه از وجود آنان محروم است و بعضا در گوشه‌ای نشسته و به کاری مشغولند. چرا جامعه ما نتوانسته از چنین افراد متخصص، تحصیلکرده و کاردان بهترین استفاده را ببرد؟ برای اینکه رقابت‌ها صددرصدسالم نبوده و هرکسی که ظواهر را بهتر رعایت کرده و عرض ارادت و تملق بیشتری می‌گفته، جا برایش بازتر و راه برایش گشاده‌تر بوده تا کسی که از نظر فکری مستقل‌تر است. کسانی مثل علی مطهری یا محمود صادقی تایید نمی‌شوند.

*در واقع افرادی تایید شده‌اند که در جامعه خیلی سرشناس و شناخته‌شده نیستند و در بین کاندیداهای اصلاح‌طلب سرشناس کسی در لیست جا ندارد. جهان نيوز «عزاداری‌ها یک سال تعطیل شوند بهتر است» «وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد» «امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم» «امام جمعه‌ای که شعار مرگ بر امریکا بگوید اعتبارش در جامعه سلب می‌شود» «روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!» محمود صادقی چرا جنگ؟ چرا کینه؟ چرا مرگ بر این کشور و آن کشور؟چرا مثل نلسون ماندلا و گاندی کسی در میان ما قهرمان صلح نیست؟! جهان نيوز

نظر شما