شناسهٔ خبر: 38310263 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امسال

ایجاد 180 هکتار گلخانه جدید در خراسان رضوی

180 هکتار گلخانه جدید در خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برنامه هدف‌گذاری امسال ایجاد 245 هکتار گلخانه جدید در استان است که تاکنون 180 هکتار آن به صورت قطعی اجرا و به بهره‌برداری رسیده و به سطح زیر کشت این شیوه از تولید محصولات کشاورزی افزوده شده است.
سیدهاشم نقیبی گفت: 950 میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای امسال برای توسعه کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی تخصیص یافته است و توصیه می‌شود صاحبان چاههای کشاورزی و منابع آب به ویژه در دشتهای مشهد، چناران، فریمان، تربت‌جام، نیشابور، فیروزه، تربت‌حیدریه و سبزوار از این تسهیلات استفاده کنند.
وی با بیان این که راه‌اندازی هر هکتار گلخانه نیازمند 120میلیارد تا 300میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است افزود: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان سال 1405 نیز مطابق برنامه شش ساله، ساخت دو هزار و 300هکتار گلخانه‌ در خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به فعال بودن 388هکتار گلخانه و محیط‌های کنترل شده تا انتهای پارسال در خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش سطح در این بخش هم‌اکنون خراسان رضوی ششمین استان کشور در کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی است.
نقیبی گفت: هر هکتار گلخانه برای 10نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند و برداشت محصول در آن در همه ایام سال انجام می‌شود.
وی گفت: هم‌اکنون هزار و 200 بهره‌بردار گلخانه در خراسان رضوی فعال هستند.

خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار هکتار کشتزار، بیش از 14 میلیون و 600 هزار واحد دامی دارد و بیش از 10درصد تولیدات زراعی، باغی و دامی کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما