شناسهٔ خبر: 38309730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزینه حج تمتع ۹۹ در دو قسط دریافت می‌شود

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، بر انجام رهنمودهای رهبر انقلاب به کارگزاران حج تأکید و اعلام شد هزینه حج سال آینده در دو قسط دریافت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حضور باشکوه مردم ایران اسلامی را در راهپیمایی ۲۲ بهمن ستود.

حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی را در برابر توطئه دشمنان واکسینه کرد

وی گفت: مردم سلحشور کشورمان همزمان با چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی و در پاسداشت رشادت‌های شهدای مقاومت با حضورحماسی خود در روز۲۲ بهمن، پاسخ محکمی به دشمنان دادند و بار دیگر انقلاب اسلامی در برابر توطئه دشمنان واکسینه شد.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین باتوجه به نزدیک شدن روز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مردم خواست همچون روز ۲۲ بهمن باردیگر برای کشورمان افتخار دیگری را به ثبت برسانند.

۱۴ مطالبه رهبری از کارگزاران حج بررسی شد

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از کارگروه پیگیری مطالبات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزارن حج گزارشی ارائه کرد. وی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این دیدار ۱۴ مطالبه از کارگزاران حج و زیارت داشتند، افزود: در این رابطه بحث برگزاری نماز جماعت در موسم حج در مساجد و مسجدالحرام و مسجدالنبی در کارگروه بررسی شد و سایر موضوعات نیز به صورت جداگانه پیگیری خواهد شد.

پس از ارائه گزارش این کارگروه توسط معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، هر یک از معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نظرات خود را در این زمینه بیان کردند و مصوب شد که نماز جماعت حجاج ایرانی در مساجد نزدیک به اقامتگاه‌های زائران و یا مسجدالحرام و مسجدالنبی برگزار شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد که مقدمات حضور زائران در مساجد، مسجدالحرام و مسجدالنبی توسط عوامل اجرایی و فرهنگی فراهم شود و روحانیان و مدیران کاروان‌ها زائران را به انجام این امر تشویق کنند.

هزینه حج تمتع سال آینده در دو قسط دریافت می‌شود

 علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات حج ۹۹ گفت: یکی از مسائل مهم حج، موضوع هیأت پزشکی است که در روزهای گذشته دنبال شد و در نشست با هیأت پزشکی، هلال احمر و نهادهای مرتبط با این مسئله تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه قطعی حج آینده به زودی اعلام خواهد شد، از دریافت این هزینه در دو قسط خبر داد و افزود: با تشکیل کارگروه‌ها و برگزاری جلسات مختلف کارشناسی مباحث حج را پیگیری کرده‌ایم و طبق اعلام قبلی، نام نویسی حج ۹۹ از نهم اسفند ماه آغاز خواهد شد.

اجاره هتل‌های زائران حج تمتع ۹۹ در مدینه منوره انجام شد

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در مورد اجاره مسکن در مدینه منوره کارها انجام شده است و در مکه مکرمه نیز۸۵ درصد پیشرفت کاری داشتیم و همچنان به دنبال فراهم کردن شرایط بهتری برای زائران هستیم.

وی تاکید کرد: در حوزه‌های تغذیه، تدارکات و حمل و نقل نیز اقدامات لازم انجام شده است. همچنین برای تهیه برخی اقلام در عربستان فراخوان سازمان حج در رسانه‌های رسمی این کشور منتشرشده و به زودی با حضور اعضای کمیسون تغذیه و تدارکات، مناقصه با شرکت‌های عربستانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما