شناسهٔ خبر: 38309538 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

مطرب با عبور از «هزار پا» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

صاحب‌خبر -
بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده در سامانه فروش سینمای ایران، فیلم مطرب به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی با عبور از فیلم «هزارپا»، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرد.
پیش از این، فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داودی و بازی بازیگرانی همچون رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی و امیر مهدی ژوله که در سال ۱۳۹۷ اکران شد با ۳۸میلیارد و ۴۸ میلیون تومان، پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران بود که این رقم امروز توسط فیلم مطرب شکسته شد. مطرب در روز اول اکران خود با ۷۰۰ میلیون تومان فروش رکورد اولین روز فروش را که با ۵۸۰ میلیون تومان پیش از این در اختیار فیلم «ما همه با هم هستیم» بود نیز شکست.
آخرین ساخته مصطفی کیایی که خود نیز نگارش فیلمنامه آن را بر عهده دارد داستان یک خواننده کوچه بازاری پیش از انقلاب به‌ نام ابراهیم خوش‌لحن (پرویز پرستویی) است. او در آستانه مشهور شدن و انتشار اولین آلبومش با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ همچون سایر خوانندگان این طیف از صحنه کنار می‌رود. ابراهیم خوش لحن که به اندازه کافی از شهرت و اقبال نیز برخوردار نبوده، نمی‌تواند خواننده لس آنجلسی شود و در نهایت به خواننده مراسم عروسی تبدیل می‌شود. سال‌ها بعد در حالی که پسر جوانش فؤاد با رؤیای خوانندگی در امریکا به خارج از کشور مهاجرت کرده ابراهیم هم با کمک دخترش زیبا (الناز شاکردوست) فرصت حضور در خارج از کشور و ادامه کار خوانندگی را پیدا می‌کند.  رتبه سوم این جدول، فیلم «متری شیش و نیم» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان است. پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار از جمله بازیگران این فیلم هستند. متری شیش و نیم در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. این فیلم در نهایت بیش از ۲۷ میلیارد تومان فروش داشت. «تگزاس2» دنباله قسمت اول این فیلم به کارگردانی مسعود اطیابی و با ایفای نقش بازیگرانی چون سام درخشانی، مهدی هاشمی و پژمان جمشیدی، با بیش از ۲۵ میلیارد تومان فروش، چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است. فیلم «رحمان ۱۴۰۰» پس از گذشت حدود یک ماه از نمایش آن در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، به‌دلیل نمایش نسخه اصلاح‌نشده فیلم روی پرده نمایش توقیف شد. این فیلم با فروش بیش از ۲۲ میلیارد اکنون در رتبه پنجم جدول است.

نظر شما