شناسهٔ خبر: 38305212 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته شدن تنها فرودگاه غیرنظامی لیبی به دنبال حمله نیرو‌های حفتر

به دنبال حمله شبه‌نظامیان تحت فرماندهی خلیفه حفتر، فرودگاه «میتیگا» در طرابلس لیبی بسته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، با حمله گروه شبه‌نظامی موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر به فرودگاه «میتیگا» در این کشور -که تنها فرودگاه غیرنظامی آن بود- پرواز‌های به آنجا متوقف شد.

مدیریت فرودگاه متیگا که در طرابلس، پایتخت لیبی، واقع شده است در بیانیه‌ای اعلام کرد این فرودگاه به هنگام برخواستن هواپیمای خطوط هوایی لیبی مورد هدف قرار گرفت. از این‌رو کلیه پرواز‌ها به این فرودگاه متوقف شده است.

شبه‌نظامیان حفتر بار‌ها این فرودگاه را مورد هدف قرار دادند. یک منبع نظامی در این خصوص گفت حملات با هدف خرابکاری و برهم زدن جشن‌های نهمین سالگرد انقلاب ۱۷ فوریه که به دنبال آن معمر قذافی کنار رفت صورت گرفته است.

روز گذشته هزاران نفر از مردم لیبی در میدان شهید طرابلس جمع شدند. فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی نیز پیام ویدئویی برای این مراسم ارسال کرده بود. او در پیام خود اشاره کرد: برای ایجاد ثبات در لیبی و رسیدن به صلح تلاش می‌کند.

از آوریل سال گذشته میلادی، نیرو‌های خلیفه حفتر به منظور تصرف پایتخت و بیرون کردن دولت وفاق ملی که مورد تایید سازمان ملل است به طرابلس حمله کردند. از آن زمان تاکنون درگیری‌های میان این دو گروه ادامه دارد و بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر در این درگیری جان خود را از دست داده اند و حدود ۵۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

از سال ۲۰۱۱ که معمر قذافی پس از حکومتی طولانی بر لیبی در حمله نیرو‌های ناتو کشته شد این کشور با بحران‌ها و درگیری روبرو بوده است. کشور غنی از نفت آفریقایی با ظهور دو حکومت مواجه شد: دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و در طرابلس مستقر است و دولت خلیفه حفتر که در شرق این کشور حضور دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما