شناسهٔ خبر: 38300214 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر بهداشت:

دانشجویان بازگشته از ووهان در سلامت کامل هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توییتی از دیدارش با ایرانیانی که از ووهان چین بازگشته اند منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توییتی، درباره دیدارش با افرادی که از ووهان چین بازگشته و چهارده روز برای تست سلامتی و نداشتن ویروس کرونا در قرنطینه بودند، توضیح و از سلامت کامل آن‌ها خبر داد.

او در این توییت برای همه فرزندان ایران شادی و تندرستی آرزو کرد.

گفتنی است؛ با شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف آسیای شرقی کشور چین، بسیاری از مردم این منطقه دچار این بیماری نادر شدند. بیماری که ویروس خودساخته آن به سرعت در این کشور گسترش پیدا و دیگر کشور‌های جهان را هم درگیر خود کرد.

بیشتر بخوانید: دریافت گواهی سلامت توسط دانشجویان ایرانی دانشگاه ووهان تا فردا

کشور چین با بیش از ۱٫۴۱۷ میلیارد نفر سکنه، پذیرای دانشجویان برخی از کشور‌ها است و دانشجویان ایرانی هم جزو آن‌ها محسوب می‌شود. پس از شیوع ویروس کرونا بیشترین نگرانی کشور ایران در ابتلای ایرانی‌های مقیم چین بود، به همین منظور در پروازی جداگانه از همه ایرانی‌های مقیم چین خواسته شد تا به ایران برگردند و در شرایط طبیعی زندگی کنند.

پس از پرواز چین به ایران، باتوجه به تمهیدات حداکثری پزشکی در پیشگیری و قرنطینه این افراد انجام شد و پس از ۱۴ روز قرنطینه دانشجویان ایرانی، اکنون با اعلام وزیر بهداشت، در سلامت کامل به سر می‌برند.

در ادامه متن و توییت منتشر شده توسط نمکی را مشاهده کنید:

دانشجویان بازگشته از ووهان در سلامت کامل هستند

انتهای پیام/

نظر شما