شناسهٔ خبر: 38298886 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سلیمانی: تنها ضعف داوری، مردود کردن گل استقلال بود/دانشگر دو متر با دروازه‌بان‌ فاصله داشت

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: از زاویه دوربین وسط مشخص است که بازیکن 2 متر از مقابل و پهلوی دروازه‌بان فاصله دارد و اصلا روی دید دروازه‌بان تاثیرگذار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حیدر سلیمانی در خصوص داوری مسابقه استقلال ایران مقابل الاهلی عربستان اظهار داشت: اولین مورد این بازی به اعتقاد من، اخطاری بود که روزبه چشمی در دقیقه یک بازی دریافت کرد و باعث شد روحیه تیمی استقلال خراب و خط دفاعی این تیم متزلزل شود و به همین خاطریک پنالتی بی مورد به حریف دادند که اعلام این پنالتی از سوی داور درست بود.

سلیمانی با اشاره به پنالتی که برای استقلال گرفته شد، ادامه داد: پنالتی اعلام شده روی آرش رضاوند، درست بود. بازیکن حریف با دست و پا روی این بازیکن خطا کرد و اعلام پنالتی تصمیم صحیح داور مسابقه بود.

کارشناس داوری فوتبال ایران افزود: اخطارهای داده شده در این بازی به خاطر اعتراضات و خطاهایی که صورت گرفت هم درست بود و تنها ضعف تیم داوری، مردود اعلام کردن گل دوم استقلال بود.

سلیمانی در تشریح این صحنه گفت: زمانیکه بازیکن استقلال(محمددانشگر) در موقعیت آفساید قرار داشت، کمک داور مسابقه کار خودش را درست انجام داد و اعلام آفساید از جانب او صحیح بود اما داور وسط که داخل زمین حضور دارد و به خوبی بر صحنه مسلط است باید تشخیص بدهد که بازیکن روی گل تاثیرگذار بوده یا خیر. از زاویه دوربین وسط مشخص است که بازیکن 2 متر از مقابل و پهلوی دروازه‌بان فاصله دارد و اصلا روی دید دروازه‌بان تاثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: توپ کاملا مماس با تیرک وارد دروازه شد و داور می‌توانست گل را صحیح اعلام کند. زمانیکه دروازه‌بان کاملا پشت بازیکن قرار بگیرد یا بازیکن پای خود را باز کند و توپ وارد دروازه شود، می‌توان به آن تاثیر گذاشتن گفت، اما در این صحنه بازیکن استقلال دقیقا دو متر با دروازه‌بان از سمت راست فاصله دارد و روی دید او تاثیر ندارد. داور می‌توانست به کم خودشکمک کند این گل را صحیح اعلام کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما