شناسهٔ خبر: 38298840 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

رونمایی از مستندهای تجربه زیسته سازمان های مردم نهاد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم رونمایی از ۵ مستند آموزشی سمن‌های پایدار با بیش از ۳۵ سال سابقه: سمن‌های پایدار، سرمایه‌های اجتماعی کشور به حساب می‌آیند و باید از تجربیات آنها استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم رونمایی از ۵ مستند آموزشی سمن‌های پایدار با بیش از ۳۵ سال سابقه به تهیه کنندگی معاونت ریاست جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: سمن‌های پایدار، سرمایه‌های اجتماعی کشور به حساب می‌آیند و باید از تجربیات آنها استفاده کنیم.

معصومه ابتکار تاکید کرد: از رویکردهای معاونت در دولت رییس جمهور روحانی، توان افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد بوده و اینکه خیلی از تشکل‌ها به دلیل فقدان ابزار تبلیغاتی دیده نمی‌شوند، مسئولیت ما را اضافه می کند.

ابتکار گفت: وظیفه خود می‌دانیم برای معرفی و انتقال تجربیات سازمان‌های مردم‌نهادی که پایدار مانده‌اند اقدام و آنها را به جامعه معرفی کنیم. تشکل‌هایی هستند که بیش از ۳۵ سال و حتی ۴۰ سال از عمر آنها می‌گذرد و ما می‌دانیم که اینگونه خیریه‌ها چقدر ارزش دارند.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه افزود: باید سازمان‌های پایدار مردم‌نهاد به دیگران تجربیات خود را ارائه دهند و بیان شود چگونه این انجمن‌ها فراز و نشیب‌ها پشت‌سر گذاشتند.

وی افزود: همچنین با هدف بهینه‌سازی مدیریت و ایجاد منابع برای سمن‌ها آموزش هایی را تاکنون برای ۱۳۰۰ تشکل غیردولتی اجتماعی زنان و خانواده برگزار کرده ایم و این مسیر را ادامه می دهیم، چرا که تلاش های داوطلبانه مردمی برای بهبود وضعیت مردم و کشور بسیار مفید است.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد: باید سازمان‌های پایدار مردم‌نهاد به دیگران تجربیات خود را منتقل کنند و بیان شود چگونه این انجمن‌ها فراز و نشیب‌ها پشت‌سر گذاشتند.

ابتکار در پایان با بیان اینکه باید به ادامه فعالیت سمن ها کمک کنیم اظهار کرد: به ویژه با سینمای مستند، تلاش و تجربیات آنها را به جامعه باید معرفی کنیم و بدانیم که آنها سرمایه اجتماعی کشور هستند.

در این نشست پنلی با حضور نمایندگان این سمن ها تشکیل و کلیپ ۴ دقیقه ای حاوی بخشی از فیلم های مستند تهیه شده از هریک از این سمن ها به نمایش در آمد. مستندها شامل فیلمی با نام "از نسل انقلاب" مربوط به موسسه نجم که مرحوم اعظم طالقانی بانوی نامدار ایرانی موسس آن بوده، «فرصت بد شدن ندارم» درباره موسسه دارالاکرام و زندگی بدرالملوک امام ملقب به مادر خیریه های ایران که هنوز در ۹۴ سالگی فعال است، مستند «هایگین؛ بانوی ارمنی» درباره انجمن هایگین و فعالیت بانوان هموطن ارمنی از سال ۱۳۱۷ تاکنون، مستند "کردار نیک" مربوط به فعالیت های سازمان زنان زرتشتی و مستند "خانه مادری" مربوط به خیریه عصمتیه و بانو عصمت عنبری است.

مژگان ایلانلو کارگردان این مجموعه مستند که مدیریت پنل را بر عهده داشت، گفت: اینکار را یکی از بهترین و لذت بخش ترین تجربیات مستندسازی ام می دانم، چرا که طی آن با شخصیت هایی فداکار و استوار آشنا شدم و توان بی انتها و اعجاب برانگیز انسان های نیکوکار را دیدم.

سپس آقای دکتر مصطفی میراحمدی زاده از طرف موسسه دارالاکرام، خانم پل پیتر از طرف انجمن هایگین، خانم طاهری از طرف تعاونی زنان نجم، خانم مهرانگیز شهرزادی از طرف سازمان زنان زرتشتی و خانم زهرا محمدیاری فرد از طرف خیریه عصمتیه به شرحی از فعالیت  تشکل های خود پرداختند.

 

 

 


نظر شما