شناسهٔ خبر: 38294507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

سامانه پربارش از بعدازظهر چهارشنبه وارد کشور می‌شود

فارس

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از بعدازظهر چهارشنبه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا موجب بارش برف و باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال غرب کشور خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز شاهد بارش برف و باران در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، مناطقی از شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز در مرکز و غرب دریای خزر بارش باران ادامه دارد، گفت: روز آینده بارش پراکنده برف و باران در برخی نقاط شمال شرق و زاگرس مرکزی داریم، همچنین در جنوب غرب کشور هم بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: سامانه بارشی جدید از بعدازظهر چهارشنبه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال غرب کشور خواهد شد، همچنین بعدازظهر چهارشنبه بارش پراکنده برف و باران در بخش‌هایی از غرب کشور پیش‌بینی می‌شود و در جنوب غرب هم بارش پراکنده باران داریم.

وی اظهار داشت: روز پنجشنبه هفته جاری فعالیت این سامانه بارشی افزایش می‌یابد و نیمه غربی کشور، دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بر می‌گیرد و موجب بارش شدید برف و باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و غرب کشور خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه این سامانه بارشی در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور است.

ضیائیان اضافه کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد، بعدازظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در برخی نقاط جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک داریم، همچنین از اواخر وقت فردا تا صبح چهارشنبه در زابل و برخی مناطق شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در استان اردبیل و سه استان ساحلی خزر افزایش دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و فردا شب آسمان تهران نیز صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و ۵ درجه خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر و ارومیه با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز آینده در ۱۱ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: فارس 

 

برچسب‌ها:

نظر شما