شناسهٔ خبر: 38293654 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فناوران | لینک خبر

سازمان فناوری اطلاعات ایران از سامسونگ پاسخ خواست

سازمان فناوری اطلاعات در نامه ای به مدیرعامل شرکت سامسونگ در منطقه خلیج فارس، این شرکت را به بازنگری در سیاست محدود کردن کاربران ایرانی در دسترسی به برنامه های پولی گلکسی استور فراخواند و تهدید کرد که در غیر این صورت، علیه سامسونگ اقدام حقوقی انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -


آی تی من- در نامه سازمان فناوری اطلاعات به بام ساک هونگ، مدیرعامل شرکت سامسونگ گلف الکترونیکس اف زد ای، که در تاریخ 19 بهمن ماه وبا امضای محمد جعفر نعناکار، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران ارسال شده، چنین آمده است:
«با عنایت به اخبار واصله، ظاهرا شرکت سامسونگ طی ارسال ایمیلی به کاربران ایرانی گلکسی مارکت اعلام کرده است که در آینده ای نه چندان دور ارایه خدمات فروش برنامک ها و اشتراکات نرم افزاری مبتنی بر سیستم عامل اندروید را محدود خواهد نمود به نحوی که کاربران ایرانی تنها قادر به استفاده از نرم افزارهای رایگان این پلتفرم خواهند بود. 
از آنجا که ایران بازار بزرگی از مصرف کنندگان ایرانی را در اختیار آن شرکت قرار داده است، انتظار بر این است تا بدون ایجاد تبعیض میان کاربران ایرانی و دیگر کاربران ملل مختلف مورد انتظار در اختیار آن ها قرار گیرد، در غیر این صورت اجرای اقدامات قانونی لازم در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت. 
لذا با عنایت به این که سامسونگ جزء شرکای مداوم حوزه فناوری اطلاعات ایران است، این سازمان تمایل به ادامه همکاری های داخلی و بین المللی با شرکت های پیش روی جهانی از جمله آن شرکت محترم را دارد؛ لذا بدین وسیله اعلام می دارد، در صورت ادامه همکاری ها و اتخاذ تصمیم مناسب در این زمینه توسط آن شرکت، همکاری ها کمافی السابق ادامه خواهد داشت. مراتب جهت اخذ تصمیم مناسب و ارایه پاسخ تقدیم می گردد.»

نظر شما