شناسهٔ خبر: 38291729 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اوضاع این روزهای سیتیزن‌ها: بدتر از بد

سیتی به جز اختلاف امتیاز فاحش با لیورپول و از دست دادن قهرمانی، حالا با شوک بزرگتری روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بعد از ایجاد اختلافی 22 امتیازی میان منچسترسیتی و لیورپول صدرنشین در جدول رده‌‌بندی لیگ برتر انگلیس، شاید هیچ‌یک از طرفداران تیم آبی‌پوش شهر منچستر تصور نمی‌کرد که اوضاع برای تیم محبوبش بدتر از این شود. یوفا اما خلاف آن را ثابت کرد وقتی که حکم انضباطی پرونده تخلف باشگاه منچسترسیتی از قانون بازی مالی جوانمردانه (FFP) را منتشر و اعلام کرد که تیم تحت هدایت پپ گواردیولا از حضور در دو فصل بعدی لیگ قهرمانان محروم خواهد بود و علاوه بر آن باید 30میلیون پوند جریمه نقدی هم بپردازد. مقطع زمانی که یوفا برای اعلام این حکم انتخاب کرده، شدیداً به ضرر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس است.

اگر یک جام باشد که پپ گواردیولا بیش از همه در منچسترسیتی برای بردنش عطش داشته باشد، آن جام لیگ قهرمانان اروپا است. گواردیولا از سال 2011 که آخرین قهرمانی‌اش را با بارسلونا کسب کرد، سه سال در بایرن‌مونیخ و همین مدت در منچسترسیتی در حسرت تجربه دوباره این افتخار بوده است. خیلی‌ها معتقدند دلیل اصلی استخدام او از سوی منچسترسیتی پایان دادن به انتظار مالکان اماراتی برای فتح اروپا بوده است چون مربیان قبل از او نیز موفق به فتح لیگ برتر شده بودند. به همین دلیل بعد از سه فصل ناکامی در کسب قهرمانی اروپا به‌همراه سیتی، در این فصل بیش از هر زمان دیگری برای تحقق این هدف روی او فشار بود. گواردیولا توانست بخش اول مأموریتش که رساندن سیتی به مرحله حذفی بود را با موفقیت پشت سر بگذارد. برای موفقیت در بخش بعدی این آزمون اما مرد اسپانیایی یک مانع بزرگ را سر راه خود می‌دید؛ رئال‌مادرید تحت هدایت زین‌الدین زیدان که تخصص فتح لیگ قهرمانان را دارد و در 30 بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها تن به شکست نداده است.

گواردیولا به‌سبب دوران مربیگری‌اش در بارسلونا و مصاف‌هایی که در دوران مربیگری‌اش در بایرن‌مونیخ با رئال‌مادرید داشت، بهتر از هر شخص دیگری جو بازی در سانتیاگو برنابئو به‌عنوان تیم میهمان را می‌شناسد. او می‌داند که جان سالم به در بردن در خانه رئال‌مادرید در اکثر اوقات کاری غیرممکن است. موانع دیگری هم برای او وجود داشت که کارش را برای کسب پیروزی در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی در پایتخت اسپانیا سخت‌تر می‌کرد؛ از جمله غیبت احتمالی رحیم استرلینگ به‌دلیل نگرانی از عود کردن مصدومیت او. شوک روانی حکم انضباطی یوفا علیه باشگاه منچسترسیتی اما بدترین اتفاقی بود که در این مقطع زمانی می‌توانست برای گواردیولا رخ دهد و تأثیر منفی که این مجازات می‌تواند روی روحیه مردان گواردیولا بگذارد را نمی‌توان دست‌کم گرفت. درست است که منچسترسیتی نسبت به این حکم به دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) شکایت خواهد کرد اما پروسه رسیدگی به فرجام‌خواهی در عرض یک شب به پایان نمی‌رسد و تا زمانی که نتیجه این اعتراض اعلام شود، انواع سؤالات و ابهامات درباره آینده تیم شکل خواهد گرفت. نگرانی از بابت محرومیت از حضور در دو فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا فقط یک بخش ماجرا است. گفته می‌شد رئال‌مادرید در پایان فصل قصد دارد ایسکو را به منچسترسیتی بفروشد تا بخشی از هزینه خرید کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن را تأمین کند اما در شرایطی که مشخص نیست سیتی جزو نمایندگان انگلیس در لیگ قهرمانان باشد، آیا هافبک اسپانیایی حاضر خواهد شد به ورزشگاه اتحاد برود؟ به فرض پابرجا ماندن محرومیت من‌سیتی و انتقال ایسکو به این تیم، او باید تا 30سالگی منتظر بماند تا دوباره لذت بازی در لیگ قهرمانان را تجربه کند. این موضوع نه‌تنها ممکن است ایسکو را از رفتن به سیتی منصرف کند بلکه آینده ستاره‌‌های فعلی تیم مانند کوین دی‌بروینه و سرخیو آگوئرو را هم در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. تمامی این اما و اگرها تا مدتی قابل توجه، ذهن بازیکنان سیتی و اعضای کادر فنی این تیم را درگیر خواهد کرد و این در حالی است که آنها تا 12 روز دیگر باید به خانه رئال‌مادرید بروند. با این اوضاع تنها شانسی که گواردیولا برای گذشتن از سد کهکشانی‌‌ها دارد، ایزوله کردن آنها از فضای پرشک و تردیدی است که یوفا برای آنها ساخته و ظاهراً امسال سالی است که مرد اسپانیایی باید نشان دهد علاوه بر دانش تاکتیکی، در مدیریت روانی بازیکنانش هم تبحر دارد.

 

جیسون پتیگرو

منبع: فوربز

 

نظر شما