شناسهٔ خبر: 38290424 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف تشریح کرد؛

جزئیات برنامه های فرهنگی اعتکاف

حجت الاسلام تکیه ای با تشریح جزئیات برنامه های فرهنگی اعتکاف، برگزاری ویژه برنامه سرور عارفان،صفحه دل و مکتب حاج قاسم را از مهمترین برنامه ها دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدباقر تکیه ای در نشست خبری رییس ستاد مرکزی اعتکاف که در سالن جلسات ستاد اقامه نماز استان قم برگزار شد، با اشاره به برنامه های فرهنگی اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف سال 98 با شعار «اعتکاف تجلی معنویت و اخلاق منتظران» کار خود را آغاز می کند.

مسؤول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف ادامه داد: اصل اعتکاف خلوت با رب است بنابراین تلاش می شود در برنامه های فرهنگی گرچه متعدد هستند، اما همگی در مسیر خلوت با خداوند و بندگی باشند.

وی خاطرنشان کرد: سرور عارفان ویژه برنامه جشن ولادت امام علی(ع) به همراه تبیین سیره امام علی(ع) و مداحی، صفحه دل قرائت بخش های صحیفه سجادیه، سیمای منتظر در قالب بهرهمندی از اساتید اخلاق، مکتب حاج قاسم در زمینه  شناخت شخصیت دینی شهید سلیمانی به همراه تشییع پیکر شهدا، اعتکاف، معنویت اجتماعی  و گام دوم انقلاب برای ترسیم وظیفه اجتماعی و انقلابی معتکف از برنامه  های فرهنگی اعتکاف به شمار می روند.

حجت الاسلام تکیه ای افزود: سوگواره حضرت زینب(س)، عبادت ام داود در عصر روز سوم، پیمان ایمان در قالب عهدنامه پایانی معتکفین برای حفظ توشه در این ایام، محفل نور در قالب سه روز ختم قرآن برای تعجیل در ظهور، چشمه معرفت در قالب گفت و گوهای کارشناسان دینی با جوانان، برپایی غرفه های فرهنگی، یادمان شهدای مدافع حرم، غرفه های مشاوره تخصصی، پاسخ گویی به احکام، تصحیح نماز و سفره مؤمنان نیز از برنامه های فرهنگی اعتکاف هستند.

وی با اشاره به مقدمات و زمینه سازی لازم برای برپایی مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد: برگزاری دوره آموزش آنلاین خادمیاران و مدیران اعتکاف با حضور استاد قرائتی، آموزش مبلغان اعتکاف با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، موشن گرافی معرفی اعتکاف، آداب و احکام برای رسانه ملی، برپایی نمایشگاه تخصصی در مساجد و دیدار با مراجع تقلید برای برپایی هرچه با شکوه تر مراسم اعتکاف انجام شده است./1324/ج

نظر شما