شناسهٔ خبر: 38289699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیستان و بلوچستان رتبه سوم جذب خیران مدرسه ساز کشور را داراست

زاهدان- ایرنا-سرپرست اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این استان با جهش مطلوب نسبت به قبل امسال توانست رتبه سوم جذب میزان تعهدات خیران مدرسه ساز را از آن خود کند.

صاحب‌خبر -

رضا سرحدی نیا روز دوشنبه در نخستین نشست شورای بانوان خیر مدرسه ساز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: میزان مشارکت در مدرسه سازی در کنار دولت در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را داشته به طوریکه در استان در سال ۸۹ در بحث جذب میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز رتبه ۲۸ کشور را داشتیم که هم‌اینک به رتبه سوم کشوری ارتقا یافته است.

وی در خصوص تشکیل شورای بانوان خیر مدرسه ساز سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار حضور بانوان خیر مدرسه ساز را تحت عنوان شورای بانوان خیر مدرسه ساز خواهیم داشت و امیدواریم با مشارکت این عزیزان بتوانیم در بحث جذب مشارکت خیران بانو و هم در بحث مهمتر که فرهنگ‌سازی است قدم‌های موثری را برداریم.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان نقش بانوان را در مدرسه سازی چه به‌عنوان خیر مدرسه ساز و چه به عنوان مشوق در خانواده بسیار موثر و ماندگار عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم در کنار اعتبارات دولتی و مشارکت خیران مدرسه ساز بتوانیم با بیشترین سرعت و کمترین زمان غبار محرومیت را از فضاهای آموزشی استان برداریم.
وی افزود: با عنایت به اینکه بانوان نقش مهم و اساسی را در جوامع دارند و شاخصه های اصلی هر جامعه ای را تشکیل می‌دهند امیدواریم با تشکیل این شورا و حضور فعال تر بانوان در این عرصه شاهد رشد میزان مشارکت بانوان خیر مدرسه ساز در استان باشیم.

نظر شما