شناسهٔ خبر: 38289386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 98 برگزارشد

استاندار یزد گفت : عملکرد آموزش و پرورش استان در اسکان مسافران نوروزی در سال گذشته قابل تقدیر است .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " محمد علی طالبی " دراین نشست اظهار داشت : امسال به احتمال زیاد شاهد ورود بیشتر مسافران نوروزی به استان خواهیم بود که باید از الان پیش بینی های لازم را جهت استقبال شایسته از مسافران نوروزی داشته باشیم و آموزش و پرورش باید ظرفیت خودش را بالا ببرد تا در صورت حضور مسافرین دچار چالش نشویم.

وی با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش استان در اسکان مسافران نوروزی در سال گذشته افزود:با استقبال مسافران نوروزی به استان و طی بازدید از اسکان آموزش و پرورش شاهد عملکرد خوب آموزش و پرورش بودیم که امیدواریم امسال هم باز این اتفاق صورت گیرد .

طالبی با اشاره به  برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو گفت : فرهنگیان و نیروهای آموزش و پرورش یکی از گروه های مرجع جامعه هستند که مردم به آنها اعتماد دارند.

وی تصریح کرد : درمقطع حساس کنونی که از نظر داخلی و خارجی با فشار هایی مواجه هستیم و دشمنان چشم امید بستند تا مشارکت در این انتخابات پایین بیاید این نیروی اجتماعی قوی بیش از هر زمان دیگری می تواند به برون رفت از مشکلات و بحران های کشور کمک کنند .

طالبی تاکید کرد : همگی باید تلاش کنیم فضای پر شوری برای انتخابات پیش رو  با مشارکت حداکثری داشته باشیم و آموزش و پرورش استان هم برنامه هایی را سامان دهی کند تا بتوانیم نیروی اجتماعی فرهنگیان را در راستای تشویق و تهییج مردم برای حضور و مشارکت حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات داشته باشیم .

استاندار یزد گفت : در دوره قبل فضای رقابتی خوبی در استان شکل گرفت و شاهد مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس بودیم که از این حیث جایگاه پنجم را در کشور کسب کردیم که یکی از بهترین رتبه های ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که  امیدواریم  امسال هم کارنامه خوبی را از برگزاری انتخابات در استان داشته باشیم.

طالبی گفت : همه ما وظیفه داریم با کمک هم در جهت مشارکت حد اکثری تلاش کنیم و از ظرفیت خوب فرهنگیان و جامعه تعلیم و تربیت استان استفاده مناسب را ببریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه این نشست افزود : سواد آموزی از حوزه های موفق آموزش و پرورش استان درارزیابی عملکرد سال 94 تا 97 است و شاخص های باسوادی استان در12 شاخص و 26 محور بهبود چشمگیری یافته است .

" عباسعلی دانافر" با اشاره به کسب رتبه خوب و شایسته تقدیر سواد آموزی استان در سال 97   گفت : طبق ارزیابی صورت گرفته ازعملکرد شهرستانها و مناطق ناحیه دو، مهریز، اشکذر، مروست و میبد به ترتیب  پنج رتبه برتر استان را کسب نموده اند .

وی تعداد کودکان بازمانده از تحصیل استان را 928 نفر اعلام کرد که از این تعداد 164 نفر مشغول به تحصیل ، 337 نفر کودک استثنایی، 78 نفر مهاجر ، 6 نفر بیماری صعب العلاج، 10 نفر فوتی، 23 نفر به دلیل فقر و 89 نفر جذب شده اند وهمچنین از این تعداد 221 نفر قابل شناسایی نیستند .

دانافر فعالیتهای مکمل سواد آموزی را طرح های برگزاری مسابقات، کتابخوانی، طرح مقدمات رایانه به سواد آموزان، دوره انتقال ICDL  دانست و افزود : تبیین برنامه های سواد آموزی و شتاب بخشی در بعضی مناطق و شهرستانهای استان در دستور کار این شورا قرار می گیرد .

وی همچنین درخصوص ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخش از املاک و فضای آموزشی استان پیشنهاداتی را مطرح نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه گزارشی از روند اسکان مسافران نورزی در سال گذشته ارائه نمود و گفت : آموزش و پرورش استان آمادگی لازم برای اسکان مسافران در 15 پایگاه و 3 هزار و 48 کلاس در 348 مدرسه را برای مسافران نوروزی امسال به استان یزد را دارد .

نظر شما