شناسهٔ خبر: 38288572 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

فرزانه فصیحی رکورد شکست؛ این‌بار با فتوفینیش و مدارک کامل

بانوی دونده ایران که پس از رکوردشکنی در دوی 60 متر با حواشی زیادی از جمله شائبه عدم صحت رکوردش روبه رو شده بود، این بار در مسابقه ای رکوردشکنی کرد که دیگر نمی‌توان رسمیت آن را زیر سوال برد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| فرزانه فصیحی، بانوی دونده ایران شب گذشته در دوی 60 متر کاپ بین‌المللی استانبول دوید و رکورد ملی ایران را که پیش از این هم در اختیار خودش بود، شکست. فصیحی در این مسابقات زمان 7.25 را ثبت کرد و 4 صدم ثانیه رکورد قبلی خود را ارتقا داد ضمن اینکه فدراسیون جهانی نیز این رکورد فصیحی را مانند رکوردهای قبلی‌اش ثبت کرد.

 

این ارتقاء رکورد در حالی اتفاق افتاد که عملکرد فصیحی پس از ثبت زمان 7.29 در صربستان و کسب سهمیه مسابقات جهانی داخل سالن با حواشی زیادی رو به رو شد. بارها رکورد او و مسابقات صربستان به دلیل نداشتن شماره روی سینه و ابهام در فتوفینیش از سوی برخی زیر سوال رفت. فدراسیون دوومیدانی هم تحت تاثیر این حواشی نامه‌ای با هفت سوال به صربستان فرستاد و درخواست صحت رکورد کرد؛ نامه‌ای که به گفته خود ایرج عرب، سرپرست این فدراسیون لحن خوبی نداشت و در نتیجه نامه دومی با ادبیات بهتر ارسال شد. ‌

 

فصیحی این‌بار در مسابقاتی دوید که هم فتوفینیش داشت و هم‌شماره سینه. علاوه بر این فیلم‌ مسابقات کامل پخش شد تا با بهانه منقطع‌شدن فیلم، شائبه تقلب مطرح نشود. فصیحی در این مدت به جای اینکه با مصاحبه به انتقادات پاسخ بدهد بر کار خود تمرکز کرد و بار دیگر رکورد خود را ارتقاء داد تا بهترین پاسخ را به منتقدانش داده باشد.

 

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که این حواشی را برای فصیحی به وجود آورد، جنگ بر سر تصدی پست ریاست فدراسیون است چرا که شایعه شده اگر فصیحی چهره شاخص بانوان دوومیدانی کار ایران شود، آنگاه احتمال اینکه او نماینده ورزشکاران در مجمع انتخاباتی شود، زیاد می‌شود و از آنجا که برخی او را به واسطه همسرش منتسب به حمایت از یکی از کاندیداها می‌کنند، سعی داشتند در ثبت رکود این ورزشکار شائبه ایجاد کنند تا در نهایت او نماینده ورزشکاران نشود اما فصیحی بدون توجه به حواشی بار دیگر در مسابقه‌ای که رسمیت آن را به سختی می‌توان زیر سوال برد دوید و رکوردشکنی کرد.

 

منبع: ایسنا

نظر شما