شناسهٔ خبر: 38288048 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با تمام توان کمک خواهم کرد

تیم ملی ارث کسی نیست

ملی پوش بسکتبال: حتی اگر دوباره دعوت نمی‌شدم، مشکلی نداشتم. تیم ملی ارث هیچ بازیکنی نیست.

صاحب‌خبر -
سعید داورپناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره تلاش مضاعف امسال برای حضور در تیم ملی توضیح داد: المپیک واقعا برایم مهم است و شاید به همین دلیل این فصل تفاوت دارد. اگر هم به المپیک نرسم، برایم مهم نیست، همین که حالا به جمع ۱۸ بازیکن تیم ملی دعوت شده ام، برایم ارزش دارد. من از تابستان زحمت زیادی کشیدم که ابتدا تیم باشگاهی خود را به جمع چهار تیم نهایی برسانم و پس از آن واقعا دوست داشتم که به تیم ملی برگردم، چون می‌دانستم توان کمک به تیم ملی را دارم.
وی افزود: امیدوارم اگر در ترکیب نهایی انتخاب شوم، چه از روی نیمکت یا داخل زمین به تیم ملی کمک کنم. واقعا فرقی ندارد، تیم ملی ارث هیچکسی نیست و اگر هم شاهین طبع دعوتم نکرده بود، مشکلی نداشتم. مهران شاهین طبع مثل دوست و برادر بزرگترم است و چند سال با یکدیگر کار کرده ایم. 
 
 می گفتند بازیکن چغر داخلی هستم 
داورپناه در پاسخ به اینکه مشکلی در این مدت با شاهین طبق داشت؟ گفت: من مشکلی نداشتم و فکر نمی‌کنم او هم مشکلی داشت. من در برهه‌ای از زمان دعوت نشدم و چیزی که در دلم بود، در پست اینستاگرام نوشتم. کاری هم به مهران شاهین طبع نداشتم، چون ایشان سرمربی تیم ملی است و هر کسی را بخواهد به تیم ملی دعوت می‌کند، ولی در آن برهه در حالی که با ارزشترین بازیکن لیگ می‌شدم، برخی خبرنگاران می‌نوشتند من بازیکن چغر داخلی هستم.
بازیکن نفت آبادان با اشاره به بحث بازیکن داخلی بودن افزود: خیلی به من برخورد و تمام تلاشم را کردم که قهرمان لیگ شویم و همه حرف هایم را به آن‌ها بزنم. مطلبی هم در اینستاگرام گذاشتم که من همه تلاشم را می‌کنم و قرار نیست اگر به تیم ملی دعوت نمی‌شوم، هر چه خواستند، بگویند.
 
 فرزندم سه روزه بود، به تیم ملی نرفتم 
داورپناه درباره ریشه مشکلاتش با تیم ملی گفت: یک بار قبلا من را به تیم ملی دعوت کردند، فرزندم سه روزه بود و نمی‌توانستم به تیم ملی بیایم، در آن مقطع حاشیه درست کردند که نمی‌خواهی برای تیم ملی بازی کنی. فکر می‌کنم ریشه همه چیز همین اتفاق بود، چون همسرم را در آن شرایط نمی‌توانستم تنها بگذارم و به اردوی تیم ملی بیایم. 
ملی پوش بسکتبال در پاسخ به اینکه در مسابقات ملی به چشم نیامده، تاکید کرد: من بازیکنی هستم که با پنج یا شش دقیقه بازی نمی‌توانم خود را نشان دهم. فکر می‌کنم خیلی از بازیکنان اینطور باشند. همیشه زمان بازی من در تیم ملی پنج تا ده دقیقه بود، چون بازیکنان خوبی در پست من هستند. اگر زمان بازی ام کمی بیشتر باشد، خیلی بهتر می‌توانم خودم را نشان دهم. 
وی افزود: حالا همه تلاشم از روز اول ورود به تمرینات این بود که زمان بیشتری برای بازی بگیرم. بازیکن امتیازآوری نیستم که با پنج دقیقه هر توپی به من رسیده و گل بزنم، همیشه دوست دارم تیمم رشد کند. البته در همین زمان پنج دقیقه هم تلاشم را می‌کنم، ولی به نظرم اگر کمی زمان بازی ام بیشتر شود، کمک بیشتری به تیم می‌کنم. 
 
 تمرکز باید روی دفاع باشد 
ملی پوش بسکتبال درباره مسابقات انتخابی مقابل سوریه و قطر گفت: تمرکز تیم باید روی دفاع باشد، اگر دفاع خوبی داشته باشیم، در حمله هم موفق می‌شویم. به نظرم با دفاع منسجم می‌توانیم با اختلاف ۲۰ امتیاز سوریه و قطر را ببریم. 
داورپناه درباره میزبانی بازی‌های ملی ادامه داد: بازی‌های خانگی خیلی مهم است، می‌توانیم از هواداران استفاده کنیم و این مسابقات را ببریم. اگر خدای نکرده اتفاق بدی در مسابقات خارج از خانه افتاد، حداقل باید امتیاز مسابقات خانگی را داشته باشیم.

نظر شما