شناسهٔ خبر: 38287972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نایب رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب: ترویج اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی سبب نابودی دشمنان در دنیا می‌شود

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقزیب مذاهب گفت: گسترش سیره، سیاست، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام سبب نابودی دشمنان در دنیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مولوی محمد اسحاق مدنی پیش‌از ظهر امروز در دومین همایش کشوری نغمه سرایان اهل سنت که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی احسان و مسئولیت بزرگی نه تنها بر گردن اهل‌سنت و اهل تشیع بلکه بر تمام ادیان و کسانی‌که پیرو معنویت، اعتقاد و ایمان هستند، گذاشته است.

وی به روایت یک بزرگان هندی در ایران اشاره کرد و افزود: روحانیون هند امام خمینی را قبول داشته و اعلام کرده از روزی که امام در ایران انقلاب کرده، احترام و آبروی رهبران و روحانیون هندی نیز بالاتر رفته و اکنون بسیاری از اقدامات کشور با مشورت روحانیون انجام شده و این برکتی‌ست که با پیروزی انقلاب اسلامی، همه ادیان از آن بهره‌مند شده‌اند.

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقزیب مذاهب گفت: امروزه همه روحانیون اهل سنت و اهل تشیع در ایران و کشورهای اسلامی از محبوبیت و جایگاه بسیار خوبی برخوردارند و حتی افرادی که معتقد به مذهب و دین نیستند، می‌دانند که روحانیون در جامعه محبوب و تأثیرگذار هستند.

وی بیان کرد: گسترش سیره، سیاست، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام در دنیا سبب نابودی خود به خود دشمنان شده و اسلام بزرگ‌ترین ابرقدرت دنیا می‌شود.

اسحاق مدنی به چهلمین روز شهادت قاسم سلیمانی اشاره و خاطر نشان کرد: بسیاری از برادران و فرماندهان در طول تاریخ انقلاب اسلامی شهید شده‌ اما حضور میلیونی و عاشقانه مردم در مراسم تشییع پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی بیانگر محبت و علاقه همه مردم به این سردار سرافراز و متواضع بود.

وی اظهار کرد: یقیناً خوبی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی برجسته‌ سردار سلیمانی سبب شد که این‌گونه محبوب دل همه ملت‌ها شود چراکه خداوند هیچ کس را بدون دلیل محبوب دل‌ها نمی‌کند.

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقزیب مذاهب در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر ضرورت گرامیداشت هفته زن افزود: نقش زنان در نشر و تبلیغ دین مبین اسلام بی‌نظیر بوده و بارها در قرآن به جایگاه آنان اشاره شده، به طوری‌که پیامبر اسلام(ص) نیز علاقه خاصی به حضرت فاطمه زهرا(س) داشته و ایشان را پاره تن خود نامیده است.

وی عنوان کرد: در کتاب‌های اهل‌سنت نیز از بزرگان اسلام همچون حضرت فاطمه زهرا(س)، امیرالمومنین حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و امام حسن(ع) یاد شده است.

اسحاق مدنی با تاکید بر پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد: امیدوارم پیرامون الگوهای وحدت و اسلام قرار گرفته و از شایعات، حاشیه و دورغ پراکنی‌های دشمنان دوری کرده چراکه قطعاً تمام جهان اسلام و مسلمانان از ایران الگو خواهند گرفت.

انتهای پیام/484/ ت

نظر شما