شناسهٔ خبر: 38287636 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا؛

نماینده ایران بین سه نفر سوم شد

تهران- ایرنا- وزنه برادر دسته ۸۹ کیلوگرم ایران در مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان آسیا در ازبکستان در حالی توانست یک مدال نقره و ۲ برنز کسب کند که در این دسته تنها سه وزنه‌بردار حضور داشتند.

صاحب‌خبر -

روز دوم رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا امروز (دوشنبه) در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان پیگیری شد. «محمد پورحسن» نماینده ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم بود که به رقابت با دیگر حریفان آسیایی از کشورهای ازبکستان و چین تایپه پرداخت. او در حرکت نخست یک‌ضرب وزنه ۱۲۳ کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت دوم نتوانسته وزنه ۱۲۹ کیلوگرمی را مهار کند اما سومین حرکت خود این وزنه را بالای سر برد.

در این دسته نمازوف وزنه بردار ازبک با ۱۳۳ کیلوگرم مدال طلا کسب کرد و چنگ از چین تایپه با ۱۲۰ کیلوگرم به برنز رسید.

 پورحسن در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۱۵۲ کیلوگرمی را مهار کرد و در ادامه پشت وزنه ۱۶۱ کیلوگرمی قرار گرفت که در مهار آن مشکلی نداشت. وی با مهار این وزنه به مدال برنز حرکت دوضرب و برنز مجموع رسید. در حرکت دوضرب این دسته نمازوف با ۱۶۶ کیلوگرم قهرمان و چنگ از تایلند با ۱۶۵ کیلوگرم نایب قهرمان شد. مدال طلا و نقره مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم نیز به این ۲ وزنه‌بردار رسید.  

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است و این رقابتها چهارشنبه هفته جاری به پایان می رسد.

این رقابت ها در گروه b دسته ۸۹ کیلوگرم جوانان برگزار شد.

برنامه سایر نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

سه شنبه ۲۹ بهمن‌:
ساعت ۹ صبح به وقت تهران در گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم رده سنی جوانان حسین بیرانوند به مصاف حریفانش می‌رود. آدلیتوری از قزاقستان با رکورد ورودی ۳۶۰ کیلوگرم، مینگ از تایپه و جونگ از کره‌جنوبی با رکورد ورودی ۳۳۰ کیلوگرم، شامشیدوف از ازبکستان با رکورد ۳۲۰ کیلوگرم، دونگ از تایپه و بیرانوند با رکورد ۳۱۰ کیلوگرم به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

ساعت ۱۱ صبح به وقت تهران در گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم رده سنی جوانان، افشین طاهری به مصاف ۴ وزنه‌بردار دیگر این وزن می‌رود. آنتروپوف از قزاقستان با رکورد ورودی ۳۶۰ کیلوگرم اول و الغافر از سوریه با رکورد ۳۳۵ کیلوگرم دوم هستند. طاهری با رکورد ۳۳۳ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار دارد.

ساعت ۱۳ به وقت تهران در گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، حسن عمادی و ابوالفضل خاکپور با حریفانشان به رقابت خواهند پرداخت. در این دسته ۱۰ شرکت‌کننده در رده سنی جوانان و ۵ وزنه‌بردار در رده سنی نوجوانان حضور دارند. بیکبولات از قزاقستان با رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم در هر ۲ رده سنی اول است. خوجف از ازبکستان با رکورد ۳۳۵ کیلوگرم در جوانان دوم و خاکپور با رکورد ورودی ۳۲۷ کیلوگرم سوم است. حسن عمادی با رکورد ورودی ۳۱۰ کیلوگرم در رده سنی نوجوانان دوم است و در رده سنی جوانان در رده ششم قرار دارد.

از ساعت ۱۶ به وقت تهران در گروه A دسته به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم رده سنی نوجوانان، امیررضا محمدنیا و علیرضا اسفندیاری به روی تخته می‌روند. محمدنیا با رکورد ورودی ۳۱۸ کیلوگرم و اسفندیاری با رکورد ورودی ۳۰۵ کیلوگرم اول و دوم هستند. ۶ وزنه‌بردار دیگر در این وزن حضور دارند.

چهارشنبه ۳۰ بهمن‌:

در آخرین روز از مسابقات،  ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در گروه A دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم رده سنی جوانان، آیت شریفی و رضا حسن‌پور ملی‌پوشان کشورمان به مصاف ۵ حریف خود خواهند رفت. شریفی با رکورد ورودی ۳۶۰ کیلوگرم و حسن‌پور با رکورد ورودی ۳۵۲ کیلوگرم در صدر وزن خود جای گرفته‌اند.

نظر شما