شناسهٔ خبر: 38287073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کرمان:

لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کرمان

کرمان - رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان شیوه انتخاب کاندیداهای نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کرمان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور پیش از ظهر دوشنبه در نشست رسانه‌ای در جمع خبرنگاران بیان داشت: در آستانه انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و بعد از حماسه تشییع پیکر سردار سلیمانی منتظر حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند هستیم.

وی افزود: ملت ما این کلام حضرت امام (ره) را به یاد دارند که «مجلس در رأس امور است» چرا که فعالیت‌های قوه مجریه با نظارت مجلس است بنابراین اگر مجلس از افراد انقلابی شکل بگیرد مطمئناً این مجلس انقلابی می‌تواند در راستای اهداف امام (ره) و مقام معظم رهبری گام بردارند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: جبهه نیروهای انقلابی برای وحدت بین کاندیداها و معرفی بیشتر افراد انقلابی تشکیل شده است.

عرب‌پور تصریح کرد: شورای ائتلاف بر اساس دستورالعمل داده شده از مرداد ماه با تشکیل شوراها آغاز به کار کرد در شهرستان‌ها قرار بود این مجمع از افراد انقلابی شکل بگیرد بنابراین در کنار شهرستان‌های متعددی که مربوط به یک حوزه انتخابی بود علاوه بر شورای شهرستان یک شورای حوزه انتخابیه هم شکل می‌گرفت.

وی یادآور شد: کار این شورا این بود که با افراد و قبیله‌های مختلف رایزنی می‌کرد و افراد بسیار خوب، تحصیلکرده و انقلابی پا به میدان گذاشتند و ثبت نام کردند پس از آن تصمیم بر این شد این کاندیداها تقلیل یابند. برای این که مشخص شود کدام کاندیدا مقبولیت بیشتری دارند اسامی به شورای ائتلاف مرکز فرستاده شد و برای نظر سنجی مردمی به مؤسسات افکار سنجی معتبر دادند و در اختیار مردم قرار داده شد و بعد یک نظرسنجی سی و چند صفحه‌ای در اختیار ما گذاشته شد.

عرب پور اظهار داشت: در مرحله دوم قرار شد جزوه را در اختیار شهرستان‌ها قرار دهیم و با حضور همه کاندیداها و نمایندگان شهرستان‌ها این جزوه خوانده شد و اسامی افرادی که رأی بیشتری آورده بودند در جمع مطرح شد.

وی یادآور شد: قبلاً میثاق نامه‌ای بین کاندیداها امضا شده بود که نفر اول بماند و بقیه انصراف دهند و از وی حمایت کنند این پاکت به ۹ حوزه انتخابیه برده شد ضمن این که در دو شهرستان سیرجان و رفسنجان آرا نزدیک بود و تصمیم بر این شد دوباره نظرسنجی انجام گرفت.

عرب‌پور گفت: در مجموع تلاش بر این بود ما دخالتی در شهرستان نداشته باشیم و خودشان نماینده خود را انتخاب کنند بنابراین به عنوان یک راهکار اکثراً تصمیم گرفتند نفرات اول بمانند و بقیه انصراف دهند از این رو ما در شب گذشته بیانیه پایانی این فعالیت را صادر کردیم و افرادی به عنوان نفرات اول انتخاب شدند اما این بدان معنا نیست افرادی که رأی نیاوردند مقبول نیستند چرا که همه کاندیداها مورد مقبولیت و انقلابی هستند.

وی در ارتباط با اشخاصی که به نفع نفرات اول کنار نرفتند، تصریح کرد: ما یک راه را برای موفقیت رفتیم اما اگر برخی کنار نرفتند این به معنای این نیست که ما در کارمان کوتاهی کردیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان ابراز داشت: مصمم هستیم نماینده‌ای که به مجلس راه پیدا می‌کند مسئولانه عمل کند و ما حمایت خواهیم کرد.

وی اسامی کاندیداهای شورای ائتلاف انقلاب اسلامی را به شرح ذیل قرائت کرد:

بافت، ارزوئیه و رابر حمدالله منظری توکلی

بم، فهرج، ریگان و نرماشیر موسی غضنفرآبادی

جیرفت و عنبرآباد بهنام سعیدی

رفسنجان و انار حجت‌الاسلام حسین جلالی

زرند و کوهبنان عفت شریعتی

سیرجان و بردسیر حجت‌الاسلام سید احمد حسینی

شهربابک حسین فتاحی

کرمان و راور محمد مهدی زاهدی و محمدرضا پورابراهیمی

کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان نصرالله منصور شکرالهی

نظر شما