شناسهٔ خبر: 38286040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وجود بیش از ۴۸۴ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تا مهرماه سال جاری ۴۸۴ هزار و ۳۷۷ نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری اعم از بیمه شدگان اصلی و تبعی تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند.

صاحب‌خبر -

 غلامرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری تا پایان مهرماه سال جاری ۴۸۴ هزار و۳۷۷ نفر از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: این تعداد بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را در برمی‌گیرد و این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد  افزایش داشته است.

 وی با بیان اینکه در استان تعداد ۸۳ هزار و ۹۶ نفر بیمه شده اصلی- اجباری وجود دارد، گفت: در حال حاضر این تعداد در کارگاه‌های استان اعم از اصناف، کارخانجات، شرکت‌ها و پیمانکاری مشغول به کار هستند.

 وی تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۸۸۹ نفر نیز به صورت اختیاری و مشاغل آزاد بیمه‌پرداز شعب تأمین اجتماعی استان هستند.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه  در سال جاری حق بیمه پرداختی صاحبان مشاغل آزاد دو بار افزایش یافت، گفت: حق بیمه مشاغل آزاد هر ساله بر اساس حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار تغییر می‌کند و این تغییر نیز در سال فقط یک بار اتفاق می افتد، بنابراین افزایش حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد صرفا در زمان اعلام حقوق و دستمزد شورای عالی کار صورت پذیرفته است، لیکن در سال جاری حق سرانه درمان که مربوط به درمان این‌گونه بیمه شدگان بوده است، افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برحسب نفر- پرونده تعداد ۴۱ هزار و ۱۳۴ نفر مستمری‌بگیر در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر حسب پرونده تعداد مستمری بگیران ۳۰ هزار و  ۵۹۹ پرونده در استان وجود دارد.

محمدی با اشاره به میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده، گفت: براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی میزان افزایش سالانه مستمری بگیران سازمان توسط هیات وزیران تعیین می‌شود و معمولا در اوایل سال آینده مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شعب استان  از خدمات الکترونیکی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: مخاطبان اجتماعی با تماس از طریق شماره تلفن ۱۴۲۰ می‌توانند نسبت به طرح مشکلات و پرسش‌های درمانی خود اقدام کنند و کارشناسان مرکز به طور مستمر از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب پاسخگوی این افراد خواهند بود و در خارج از ساعات فوق امکان ثبت پیام‌های صوتی فراهم شده است و کارشناسان مذکور طی دو روز کاری، طی تماس با مخاطب پاسخگوی موارد مطروحه خواهند بود.

محمدی با اعلام اینکه مخاطبان می‌توانند با ارسال سوالات و مشکلات خود به سامانه پیامکی۱۰۰۰۱۴۲۰ حداکثر طی دو روز کاری پاسخ خود را از طریق پیامک دریافت کنند، اضافه کرد: متقاضیان همچنین می توانند با ثبت نام در سامانه crm.tamin.irنسبت به طرح سوال، مشکلات و شکایات اقدام کرده که پس از ارجاع به لایه‌های تخصصی، کارشناسان پاسخگوی موارد مطروحه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه تمامی شعب تأمین اجتماعی خدمات را به صورت  الکترونیکی ارائه می‌دهند، گفت: تمامی شعب ثابت، اقماری و کارگزاری اقدام به ارائه خدمات الکترونیکی تحت عنوان میز خدمت الکترونیکی می‌کنند که ۱۴ شعبه ثابت، ۹ شعبه اقماری و ۴ کارگزاری در سطح استان مشغول خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان به صورت حضوری و غیرحضوری هستند.

 محمدی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات به شعب وکارگزاری‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان، افزایش سرعت و اعتبار محاسبات بیمه‌ای، کاهش سفرهای درون شهری و صرفه جویی در هزینه‌های اداری از مزایای استفاده خدمات به صورت الکترونیکی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: در حال حاضر میزان عیدی مستمر بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص نشده است و معمولا از اواخر بهمن‌ماه تا اواسط اسفند ماه نسبت به پرداخت عیدی مستمری بگیران اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما