شناسهٔ خبر: 38281415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کانون سجادیه کهنوج مطرح کرد

طرح شهید بهنام فرصتی برای جذب نوجوانان در فعالیت های کانون

رستم دهنوی گفت قریب یک سال است که با اجرای طرح شهید بهنام محمدی موفق به جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به فعالیت های مسجد محور کانون فرهنگی هنری سجادیه شده ایم.

صاحب‌خبر -

«رستم دهنوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری سجادیه واقع در مسجد امام سجاد علیه السلام محمود آباد ازلی از توابع شهرستان کهنوج می باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری سجادیه افزود: این کانون فرهنگی هنری که با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در  سال ۸۸ راه اندازی شده است تاکنون فعالیت های زیادی به منظور جذب تمامی گروه های سنی و غنی سازی اوقات فراغت آنها انجام داده است.

وی به برخی از فعالیت های کانون فرهنگی هنری سجادیه اشاره کرد و افزود: علی رغم کمبود امکانات و مشکلات مالی اما همواره با سعی و تلاش مراسم هایی به منظور گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی از جمله عزاداری همراه با سخنرانی در ماه های محرم و صفر را برگزار کرده ایم و حتی با وجود نداشتن آشپزخانه، غذای نذری را روی آتش طبخ و در بین عزاداران توزیع کردیم و همچنین برگزاری جشن هایی به مناسبت ولادت ائمه اطهار علیهم السلام نظیر ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن را در دستور کار قرار دادیم.

دهنوی ادامه داد: در حوزه فعالیت های قرآنی تاکنون کلاس های آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم برگزار شده و در حوزه فعالیت های ورزشی نیز به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادی و حفظ تندرستی اعضای کانون، کوهنوردی، تنیس روی میز و فوتبال راه اندازی شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری سجادیه اضافه کرد: قریب یک سال است که با اجرای طرح شهید بهنام محمدی موفق به جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به فعالیت های مسجد محور کانون فرهنگی هنری سجادیه شده ایم.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح، بیان کرد: طرح شهید بهنام محمدی حول ۳ محور خانه، مدرسه و مسجد اجرا می شود به این صورت که در ابتدا با دعوت از والدین دانش آموزان جلساتی پیرامون تربیت، تشویق و ترغیب فرزندان آنها به منظور مشارکت در فعالیت های کانون برگزار می کنیم.

دهنوی در ادامه افزود: سپس با حضور در مدارس راهنمایی با دانش آموزان با برقراری ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان با علایق، سلایق و استعدادهای آشنا می شویم و بر همین اساس مسابقات فرهنگی نظیر مسابقات کتاب خوانی همراه با اهدا جوایز برای آنها برگزار کرده و علاوه بر آن اقدام به برگزاری یادواره شهدا دانش آموزی در سطح این مدارس می کنیم. 

مدیر کانون فرهنگی هنری سجادیه با بیان این مطلب که این طرح با استقبال بی نظیر خانواده ها مواجه شده است، اضافه کرد: البته نفرات برتر که انتخاب شدند از آنها می خواهیم که برای دریافت جوایز خود به کانون مراجعه کنند که طی مراسمی در حضور نمازگزاران جوایز به آنها اهدا می شود و همین امر موجب برقراری ارتباط بین دانش آموزان با مسجد و کانون می شود.

وی ابراز کرد: تاکنون با اجرای این طرح در سطح مدارس راهنمایی فضیلت و صدر، موفق به جذب حداکثری دانش آموزان این مدارس به عضویت و مشارکت در فعالیت های کانون فرهنگی هنری سجادیه شده ایم.

دهنوی به عنوان فرصتی برای استعدادیابی نوجوانان یاد کرد و گفت: با استعدادیابی دانش آموزان موفق به راه اندازی گروه های سرود و تئاتر شدیم که همواره از ظرفیت این گروه برای اجرا در مراسمات مختلف استفاده می کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری سجادیه عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت های این کانون علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت بانوان، برگزاری دوره های آموزشی کار آفرینی است که در این راستا سعی شده با مهارت آموزی هنرهای دستی بومی منطقه نظیر خوس بافی، شال بافی، حصیر بافی و زری دوزی زمینه اشتغال آنها را نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: البته سعی کردیم دوره های آموزش قالی بافی را نیز راه اندازی کنیم اما متاسفانه به علت کمبود امکانات و عدم حمایت مالی موفق به اجرای این برنامه نشدیم.

دهنوی اظهار کرد: با توجه به استعدادهای موجود در کانون فرهنگی هنری سجادیه اگر مشکل محدودیت امکانات و منابع مالی وجود نداشت قطعا به لحاظ کمی و کیفی برنامه های متنوع تری را اجرا می کردیم که در همین جا از خیرین خواهشمندم برای حوزه فعالیت های فرهنگی نیز وقف کرده و به کمک ما بیایند و همچنین از مسئولین خواهشمندم که در رفع مشکلات موجود به ما کمک کنند.

پایان پیام/ 586

نظر شما