شناسهٔ خبر: 38281391 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

استارت عملیات برد

در هفته دوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، امروز استقلال و شهرخودرو به مصاف رقبای خود می‌روند. شهرخودرو در تاشکند میهمان پاختاکور است و استقلال در کویت به مصاف الاهلی سعودی می‌رود.

صاحب‌خبر -

در هفته دوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، امروز استقلال و شهرخودرو به مصاف رقبای خود می‌روند. شهرخودرو در تاشکند میهمان پاختاکور است و استقلال در کویت به مصاف الاهلی سعودی می‌رود. در گروه A مسابقات هر 4 تیم در وضعیت کاملاً برابر قرار دارند که این موضوع موجب شده بازی‌های این گروه حساس‌تر از قبل شود. استقلال در اولین بازی خود در عراق مقابل الشرطه به تساوی یک-یک دست یافت و الاهلی عربستان در زمین الوحده همین نتیجه را تکرار کرد. حالا در هفته دوم مسابقات الاهلی میزبان استقلال است ولی مانند چند فصل اخیر این مسابقه در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد و ورزشگاه مدرن جابر بن احمد کویت محل برگزاری این دیدار خواهد بود. در این فصل از لیگ قهرمانان، 4 تیم ایرانی با 4 تیم عربستانی هم‌گروه هستند و رقابت سختی برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند داشت. در اولین جدال تیم‌های ایرانی و عربستانی در این فصل، الهلال برابر شهرخودرو به پیروزی رسید و حالا باید ببینیم استقلال برابر حریف عربستانی چه نتیجه‌ای کسب می‌کند. استقلال و الاهلی پیش از این در سال 2010 هم‌گروه بودند که ‌آبی‌پوشان رفت و برگشت به پیروزی رسیدند. آماری که هر دو تیم را به موفقیت برابر رقیب امیدوار می‌سازد، درخشش در دیدارهای اخیر مقابل نمایندگان کشور حریف است. استقلال در 6 مصاف گذشته با تیم‌های عربستانی به 5 برد دست یافته و الاهلی عربستان هم در 4 تقابل قبلی برابر تیم‌های ایرانی 3 بار به پیروزی رسیده است. در جدول رده‌بندی لیگ‌های داخلی، استقلال در رده چهارم قرار دارد(البته با بازی کمتر) و الاهلی در رتبه سوم جا گرفته است. این تیم فصل را با برانکو ایوانکوویچ آغاز کرد اما حضور پروفسور روی نیمکت الاهلی چندان طولانی نشد و با جدایی برانکو از این تیم، سباستین گروس سوییسی هدایت الاهلی را بر عهده گرفت که این نیمکت به او هم وفا نکرد و پس از شکست این هفته در لیگ عربستان، از کار برکنار شد و مازن بهکلی سرمربی موقت این تیم برای جدال با استقلال خواهد بود. نیمکت الاهلی یکی از بی‌ثبات‌ترین نیمکت‌های تیم‌های آسیایی است و در یک سال گذشته 6 سرمربی مختلف هدایت این تیم را بر عهده داشته‌اند. اما بزرگ‌ترین غایب استقلال برای این دیدار شیخ دیاباته است و در این بین تکلیف یک ستاره از هر دو تیم همچنان نامشخص است؛ مهدی قائدی ستاره جوان استقلال که این روزها در بهترین فرم خود به سر می‌برد و عمر السومه مهاجم صاحبنام و خطرناک سوریه‌ای الاهلی که همچنان مصدوم هستند و معلوم نیست به این بازی می‌رسند یا نه. 

نامجومطلق: ۳ امتیاز را می‌خواهیم

مربی تیم فوتبال استقلال گفت آبی‌پوشان در این مسابقه به دنبال 3 امتیاز خواهند بود. مجید نامجومطلق در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل الاهلی عربستان در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید بگویم فرهاد مجیدی سرمربی تیم دچار کسالت شده است و نتوانست در نشست خبری شرکت کند. بازی مشکلی با تیم الاهلی که یکی از تیم‌های خوب عربستان است، داریم اما استقلال شرایط خوبی دارد. وی در ادامه افزود: با وجود اینکه بازیکنان مصدوم زیادی داریم اما آنقدر از نظر کیفیت فنی بازیکنان در سطح بالایی هستند که می‌توانند جای بازیکنان مصدوم را پر کنند. با انگیزه‌ای که بین بازیکنان وجود دارد، برای 3 امتیاز وارد زمین می‌شویم و امیدواریم این اتفاق بیفتد. مربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: احترام زیادی برای تیم الاهلی قائلیم و می‌دانیم تیم باکیفیتی است اما ما هم استقلال هستیم؛ 2 بار قهرمان آسیا شده‌ایم و در 2 فینال دیگر در آسیا حضور داشته‌ایم و جزو تیم‌های پرافتخار در لیگ قهرمانان آسیا هستیم و مطمئنا مقابل الاهلی بازی خوبی را به نمایش می‌گذاریم.

سرمربی الاهلی: آماده بازی با استقلال هستیم

مازن بهکلی، سرمربی موقت تیم الاهلی هم در نشست خبری پیش از بازی برابر استقلال اظهار داشت: ابتدا می‌خواهم از سران باشگاه الاهلی به خاطر اعتماد به من قدردانی کنم. همچنین باید قدردان دولت و مردم کویت به خاطر این میزبانی باشیم. وی در ادامه افزود: عمر السومه و یوسف بلایلی با پایان یافتن دوران مصدومیت‌شان آماده این بازی هستند. به طور کلی تیم الاهلی خود را برای بازی برابر استقلال بخوبی آماده کرده است. عمر السومه، مهاجم تیم الاهلی نیز گفت: همه، مشکلات مصدومیت بازیکنان را بخوبی می‌دانند اما برای بازی آماده هستیم. از هواداران کویتی نیز می‌خواهم با حضور در ورزشگاه ما را حمایت کنند.

مدافع ملی‌پوش الاهلی بازی را از دست داد

مدافع ملی‌پوش عربستانی الاهلی به خاطر مصدومیت، بازی با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد. در این راستا نشریه «الریاضیه» عربستان خبر داد سعد المولد، مدافع ملی‌پوش الاهلی بعد از مصدومیت در دیدار با الوحده مشخص شد نمی‌تواند این تیم را مقابل استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

رسانه سعودی: قائدی تکنیکی قطعاً غایب خواهد بود

یک رسانه سعودی خبر عدم حضور قائدی مقابل نماینده عربستان را پوشش داد. رسانه‌های سعودی تمام اتفاقات روز فوتبال کشورمان را زیر نظر دارند و تحولات لیگ ما را به لحاظ هم‌گروهی نمایندگان‌شان با تیم‌های ایرانی دقیق دنبال می‌کنند. استقلال تهران در دیدار اول گروهی لیگ قهرمانان مقابل الشرطه به تساوی یک- یک دست یافت و در جریان این دیدار مهدی قائدی در دقیقه 30 به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ مجبور به ترک میدان شد. یک رسانه سعودی با انتشار خبری در این باره اعلام کرد به صورت قطعی مهدی قائدی، ستاره و بازیکن تکنیکی استقلال دیدار مقابل الاهلی عربستان در روز دو‌شنبه 28 بهمن (امروز) را از دست داده است و در این دیدار حضور نخواهد داشت.

مشهدی‌ها به دنبال 3 امتیاز از تاشکند

همچنین امروز تیم فوتبال شهرخودرو در چارچوب دومین هفته از لیگ قهرمانان آسیا، به مصاف پاختاکور ازبکستان خواهد رفت. شاگردان سرآسیابی در شروع آسیایی خود مقابل مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات تن به شکست دادند و شاید اگر درخشش رحمتی در درون دروازه نبود، شکست سنگین‌تری انتظار مشهدی‌ها را می‌کشید. شهرخودرو پس از شکست مقابل الهلال، برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود از این گروه محکوم به گرفتن امتیاز از این بازی است. در گروه B مسابقات، الهلال شانس اصلی صعود به شمار می‌رود و پاختاکور با پیروزی در هفته اول مقابل شباب الاهلی امارات، اگر موفق به کسب 3 امتیاز از این بازی شود، عملا نیمی از راه صعود را طی کرده و شانس شاگردان سرآسیایی برای صعود به مرحله بعدی بسیار کم خواهد شد. آمار پاختاکور مقابل تیم‌های ایرانی خوب است. این تیم 17 بار مقابل تیم‌های ایرانی بازی کرده که تنها 4 بار شکست خورده است. پاختاکور در این دیدارها 11 بار به پیروزی رسیده و 2 بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

«روزنامه وطن امروز»

نظر شما