شناسهٔ خبر: 38279454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی:

نماینده خوب کسی است که منافع ملی را فدای منافع شخصی نکند

عضو هیئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: کسی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می شود باید دلسوز مردم باشد و منافع ملی را فدای منافع شخصی نکند.

صاحب‌خبر -

سید امیر شوشتری عضو هیئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: پس از برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن و اربعین سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی حماسه‌ای دیگر در راه است و آن هم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.

 

او ادامه داد: وضعیت کشور و به خصوص مجلس شورای اسلامی در شرایط خاص و حساسی است و مردم باید برای خروج از وضعیت کنونی در انتخاب نماینده خود، بیش از پیش اهتمام ورزند، چرا که تنها نماینده حوزه انتخابیه خود را انتخاب نمی‌کنند بلکه نماینده همه مردم ایران را انتخاب می‌کنند، چون وقتی نماینده منتخب در مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد، نماینده همه مردم است و برای کل کشور قانون گذاری می‌کند.


عضو هیئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: نامزد‌ها و نماینده‌های مجلس باید بدانند که بار سنگینی روی دوش خود دارند و این انقلاب و امنیت با هزینه سنگینی به دست آمده و بنابراین با نیت رضای خدا و تامین منافع و مصالح کشور وارد مجلس شورای اسلامی شوند و بعد از ورود دچار سه گانه زر و زور و زیور نشوند.


شوشتری افزود: در جایی شنیدم برای مجلس در هر دقیقه ۲۵ میلیون تومان هزینه می‌شود و این عدد و رقم در ماه و سال بسیار سنگین خواهد بود بنابراین نامزد‌های نمایندگی مجلس باید حداقل یک سال در مورد تقنین تحقیق و پژوهش کرده باشد و بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیاز‌های جامعه را شناسایی و در زمینه آن مطالعه و پژوش انجام دهد و به منظور رفع آن نیاز ها، قانون گذاری مناسب داشته باشد.


او تصریح کرد: آسیب‌ها و آفت‌هایی برای نماینده‌های مجلس وجود دارد که نامزد‌ها باید مراقب باشند گرفتار آن‌ها نشوند، آسیب‌هایی از جمله امتیازات خاص، اعطای امتیاز به دیگران برای حفظ جایگاه خود در نمایندگی دوره‌های بعدی، تاثیر و نفوذ در عزل و نصب‌های حوزه انتخابیه خود برای رای جمع کردن در دوره‌های بعدی و از این دست موضوعات که می‌تواند هدف گذاری‌های مجلس شورای اسلامی را تغییر داده و در جهت نا مناسب قرار دهد.


عضو هیئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از آسیب‌های بزرگ نمایندگی این است که نماینده از جایگاه نظارتی خود خارج شود به این صورت که مقام مسئول یا وزیری که تحت نظارت نمایندگان مجلس قرار دارد کار خود را به درستی انجام نداده و در معرض استیضاح قرار می‌گیرد و تعداد زیادی نماینده، نامه استیضاح را امضا می‌کنند، اما به جلسه استیضاح نرسیده، می‌بینیم که تعداد زیادی از نماینده‌ها امضای خود را در ازای دریافت امتیاز‌هایی پس می‌گیرند.


شوشتری افزود: در این دوره تعداد چشمگیری از ثبت نام کنندگان از جوانان بودند و بسیاری از آنان برای اولین بار وارد عرصه رقابتی مجلس شدند و این گام بزرگی است و امید داریم در این دوره و دوره‌های بعدی مجلس حضور پررنگی را از جوانان متخصص و نخبه شاهد باشیم.


انتهای پیام// م. ب

نظر شما