شناسهٔ خبر: 38279408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

اختصاص 400 میلیارد ریال برای مهار گرد و غبار در خراسان جنوبی

زهرا حمیدی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با گرد و غبار استان اختصاص می‌یابد.

صاحب‌خبر -

حسن اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خراسان جنوبی، استانی در معرض کانون‌های فرسایش بادی است.

وی با بیان اینکه متولیان توسعه معدنی، ایجاد جاده‌ها و مدیریت عرصه‌های طبیعی و تغیییر کاربری و چرای دام همگی در این امر اثرگذارند، افزود: مردم نیز نقش اساسی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر فعالیت کوچک می‌تواند در صورت عدم رعایت اصول منجر به تخریب عرصه‌های طبیعی شود، افزود: در این راستا باید پوشش گیاهی حفظ شود.

اکبری با تاکید بر صرفه‌جویی‌ تصریح کرد: صرفه‌جویی در آب و انرژی تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست دارد.

وی با اشاره به اینکه تخریب جنگل باعث ضربه زدن به محیط زیست می‌شود، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم آینده پاکی را رقم بزنیم که در مصرف خود تجدیدنظر کنیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی برای تولید بیشتر محصولات کشاورزی سم و کود استفاده می‌شود، این موارد زنحیره‌وار به یکدیگر متصل بوده و باعث تخریب محیط زیست و افزایش گرد و غبار می‌شود.

اکبری با بیان اینکه باید کمتر از خودروی شخصی بهره ببریم، یادآور شد: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با گرد و غبار استان اختصاص می‌یابد که با اختصاص بخشی از آن، قسمتی ازعملیات برای کاهش گرد و غبار و حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما