شناسهٔ خبر: 38279007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام بیش از ۱۵ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع فراورده‌های خام دامی در دهلران

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران از انجام بیش از ۱۵ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع فراورده‌های خام دامی در دهلران خبر داد.

صاحب‌خبر -

دارابی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با تاکید بر اهمیت بازرسی و نظارت بر اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی گفت: جمع کل بازدید‌های انجام شده از اماکن عرضه گوشت و فراورده‌های خام دامی شامل عرضه ضمائم خوراکی، مواد لبنی، تخم مرغ، عسل، رستوران، سردخانه و وسایل حمل و نقل در ۹ ماه سالجاری بیش از ۱۵ هزار مورد بوده است.

او افزود: در این بازدید‌ها ۲۱۹۵ کیلوگرم فراورده‌ی خامی فاسد و غیر بهداشتی ضبط گردیده و تعداد ۵۵ مورد اماکن عرضه متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران در ادامه عنوان کرد:جهت اطمینان از سلامت دام‌های کشتاری، بازرسی قبل و بعد از کشتار در این شهرستان به طور مستمر صورت میگیرد، که در مدت ۹ ماهه نخست سالجاری ۱۸۱۸ راس دام سبک و سنگین مورد بازرسی قرار گرفته اند.

 دارابی افزود: یکی دیگر از وظایف دامپزشکی نظارت بر نقل و انتقال دام و فرآورده‌های خام دامی است که در ۹ ماهه سالجاری بر تولید حدود ۱ میلیون و چهارصد قطعه مرغ گوشتی نظارت و گواهی بهداشتی_قرنطینه‌ای جهت حمل آن‌ها به کشتارگاه صادر گشت.

او اضافه کرد: همچنین برای ۶۲۹ تن شیر خام تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای جهت حمل به مراکز جمع آوری شیر صادر شد.

دارابی بیان کرد: صدور گواهی انتقال دام زنده به تعداد ۱۲۷ هزار مورد به مقصد استان‌های دیگر و سایر شهرستان‌های استان ایلام از دیگر کار‌های شبکه دامپزشکی این شهرستان بوده است.

او ادامه داد: به دلیل اهمیت پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و بیماری‌های واگیردار دامی، در ۹ ماهه نخست سالجاری، واکسیناسیون رایگان دام در این شهرستان علیه بیماری‌های آبله گوسفند و بز، تب برفکی، اکتیمای واگیر، هاری، طاعون نشخوار کنندگانکوچک (ppr)، لمپی اسکین صورت گرفت.

دارابی گفت: در این مدت سمپاشی دام و جایگاه دام جهت مبارزه با انگل‌های خارجی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از دیگر اقدامات پیشگیرانه شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران در ۹ ماهه سالجاری بوده است.

انتهای پیام/غ

نظر شما