شناسهٔ خبر: 38278789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ادامه سفر به بیروت

دیدار رئیس مجلس کشورمان با دبیرکل حزب الله لبنان

لاریجانی همچنین در دیدار بانخست وزیر لبنان: ثبات سیاسی لبنان با استقرار کامل دولت این کشور محقق شد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت، رئیس مجلس شورای اسلامی با دبیر کل حزب‌الله لبنان در بیروت دیدار کرد.
سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان شب گذشته در بیروت از علی لاریجانی و هیئت همراه وی استقبال کرد. در این دیدار آخرین تحولات منطقه، تحولات کنونی این کشور و راه‌های مقابله با چالش‌های سیاسی،‌ امنیتی و اقتصادی تبادل نظر شد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان همچنین در دیدار با نخست وزیر لبنان گفت: ثبات سیاسی لبنان با استقرار کامل دولت این کشور و رای اعتماد مجلس لبنان به کابینه حسان دیاب محقق شد.
 
پایان سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4530242" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648211/4530242?width=350&height=250"></script></div>
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4529485" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648211/4529485?width=350&height=250"></script></div>
آقای لاریجانی در دیدار با حسان دیاب نخست وزیر لبنان ضمن تبریک تشکیل کابینه جدید این کشور گفت، تثبیت سیاسی و استقرار دولت جدید مقدمه‌ی اقدامات اساسی برای اجرای برنامه‌های اقتصادی لبنان و برون رفت از مشکلات مالی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید سابقه‌ی همکاری‌های دو جانبه ابراز امیدواری کرد که دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی از تجارب یکدیگر بهره‌مند شوند.
نخست وزیر لبنان هم در این دیدار ضمن ابراز علاقه به توسعه همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین لبنان و ایران گفت، هر دو کشور ظرفیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری و ارتقا روابط در زمینه‌های گوناگون مختلف دارند.
برگزاری نشست خبری رئیس مجلس شورای اسلامی در سفارت کشورمان در بیروت پایان بخش سفر رئیس مجلس کشورمان در لبنان است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4529461" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648211/4529461?width=350&height=250"></script></div>
ملت‌های منطقه آرمان فلسطین را معامله نشدنی می‌دانند
آقای لاریجانی در دیدار با همتای لبنانی خود گفت: مقاومت پیوند دهنده‌ کشور‌های منطقه برای مقابله با توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در غرب آسیاست.
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در دیدار نبیه بری رئیس مجلس لبنان با اشاره به مقاومت تاریخی لبنان در برابر رژیم نامشروع صهیونیستی در منطقه گفت: امروز ملت‌های منطقه در صفی واحد به نام مقاومت به شکل فراگیر و مستقیم در برابر استکبار جهانی و  رژیم نامشروع صهیونیستی ایستاده‌اند. 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4529088" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648211/4529088?width=350&height=250"></script></div>
آقای علی لاریجانی موضع قاطع نبیه بری رئیس مجلس لبنان در برابر معامله ننگین قرن را در نشست روسای مجالس کشور‌های عربی در اردن ستودنی خواند و افزود: ملت منطقه امروز در برابر این معامله شوم موضعی واحد دارند و آرمان فلسطین را معامله نشدنی می‌دانند.
نبیه بری رئیس مجلس لبنان هم در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت گفت: امروز مقاومت اسلامی در رفیع‌ترین جایگاه خود قرار دارد.
رئیس مجلس لبنان با تاکید بر گسترش مناسبات پارلمانی بین مجالس لبنان و ایران تصریح کرد: انتقال تجربیات در سطوح مختلف و در زمینه‌های گوناگون باید بیش از گذشته ادامه یابد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4529387" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648211/4529387?width=350&height=250"></script></div>
مقاومت؛ پایه اساسی اشتراکات ایران و لبنان
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان ، استقرار دولت جدید لبنان را گامی مهم در تثبیت اوضاع سیاسی این کشور دانست.
در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر روابط ریشه دار جمهوری اسلامی ایران و لبنان گفت: مقاومت یکی از پایه‌های اساسی اشتراکات دو کشور است.
آقای لاریجانی با اشاره اراده‌ی دو طرف بر گسترش همکاری‌های دو جانبه افزود: زمینه لازم برای گسترش مناسبات به ویژه در زمینه‌های اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های بالای ایران و لبنان وجود دارد.
میشل عون رئیس جمهور لبنان هم در این دیدار اشتراکات فرهنگی، تاریخی و اجتماعی لبنان و ایران را در منطقه بی بدیل خواند و گفت: گسترش بیشتر مناسبات در عرصه‌های گوناگون باید با برنامه‌ای مدون پیگیری و اجرایی شود.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4528887" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648211/4528887?width=350&height=250"></script></div>
 
توطئه شوم قرن به زباله دان تاریخ فرستاده می‌شود
"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در دیدار با "زیاد نخاله"، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه اراده‌ ملت‌های مسلمان منطقه توطئه شوم قرن را به زباله دان تاریخ می‌فرستد گفت، ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین و همراهی ملت‌های آگاه منطقه هرگز نخواهد گذاشت تا معامله قرن اجرایی شود.
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین گفت، این معامله از آغاز مرده متولد شده است، زیرا توطئه‌ای آمریکایی و صهیونیستی علیه حق مشروع ملت فلسطین و تامین کننده‌ سیاست چپاولگری رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار است.
در ادامه نماینده سایر گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش فتح، جنبش مردمی و دمکراتیک آزادی فلسطین با رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان دیدار کردند.
عصر امروز هم آقای لاریجانی به ترتیب با "میشل عون"، رئیس جمهور، "نبیه بری"، رئیس مجلس و "حسان دیاب"، نخست وزیر لبنان دیدار می‌کند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4528697" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648211/4528697?width=350&height=250"></script></div>
 
دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با نخبگان لبنانی
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان با اشاره به سیاست‌های سلطه گرایانه آمریکا در جمع نخبگان لبنانی گفت: آمریکا با زورگویی‌های غیر منطقی به خصوص در دوره رئیس جمهور کنونی این کشور، در جهان منزوی شده است.
آقای لاریجانی با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا باعث شکوفایی در بخش‌های مختلف کشور شده است افزود: در حال حاضر کشور ما بیش از ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی دارد.
رئیس مجلس کشورمان تاکید کرد، با اینکه تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا در برخی بخش‌ها باعث مشکلاتی شده، اما زمینه‌های خودکفایی ما چشمگیر است که با ادامه مسیری کنونی می‌توان به دستاوردی بزرگتری دست یافت.
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های ایران و لبنان برای توسعه همکاری در زمینه‌های اقتصادی گفت، در بخش‌های کشاورزی و پتروشیمی ایران آماده انتقال تجارب و اجرای طرح‌های مشترک است.
آقای لاریجانی افزود: معامله قرن مرده متولد شده است و اینقدر چهره شوم است و حتی برخی از کشور‌های منطقه که به آن چراغ سبز نشان دادند در حال حاضر پشیمان هستند و با توجه به واکنش‌های ملت‌های منطقه از اظهار نظر درباره آن می‌ترسند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد، ایران آماده گفتگو با کشور‌های عرب منطقه است ما در برخی موارد با کشور‌های عرب منطقه شاید اختلاف نظر داشته باشیم، اما دشمنی با این کشور‌ها نداریم. برخی از این کشور‌ها فریب آمریکا را خوردند، واقعا خجالت آور که رئیس جمهور آمریکا با تحقیر برخی کشور‌های مسلمان بگوید ما آن‌ها را می‌دوشیم.
رئیس مجلس کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی تنها راه حل اختلاف‌ها بین ایران و کشور‌های منطقه را گفتگو می‌دانیم این ما نیستیم که از گفتگو فرار می‌کنیم آنهم بخاطر فشار‌های امریکاست. برخی از کشور‌های منطقه نیز در گفتگو‌های پشت پرده از کنار گذاشتن اختلافات صحبت می‌کنند، اما در تریبون رسانه‌ها حرف‌های غیر منطقی، نادرست و تعجب برانگیزی می‌گویند.
آقای لاریجانی گفت: رژیم صهیونیستی جرات تجاوز به ایران را ندارد و با هدف قرار دادن خانه‌های خالی در سوریه ادعا می‌کند که پایگاه‌های ایران را هدف قرار داده است که این موارد کذب محض است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهید سلیمانی قهرمان جهانی مبارزه با تروریسم بود او سردار بزرگ بود، اما اقدام رژیم تروریست آمریکا بزدلانه بود و پاسخ ملت‌های منطقه به تروریست‌های آمریکایی تنها خروج آن‌ها از غرب آسیا ست باید آمریکایی‌ها بدانند که صحنه خالی نیست.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4527576" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648211/4527576?width=350&height=250"></script></div>
دیدارهای لاریجانی در ادامه سفر به بیروت
آقای لاریجانی در ادامه در محل سفارت کشورمان در بیروت با نمایندگان جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار و درباره معامله ننگین قرن و مواضع قاطع جمهوری اسلامی در دفاع از مردم و آرمان فلسطین گفتگو خواهد کرد پس از آن نیز هیاتی متشکل از نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی از جمله جنبش فتح، جنبش مردمی و دموکراتیک آزادی فلسطین با رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان دیدار و مواضع خود را درباره لزوم اتحاد همه گروه‌های فلسطینی برای مواجهه منسجم و اثر بخش با معامله قرن بیان می‌کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان سپس با حضور در کاخ ریاست جمهوری لبنان در منطقه بعبدا با میشل عون رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دو جانبه و تعمیق بیش از پیش روابط صحبت خواهد کرد.
همچنین آقای لاریجانی ضمن حضور در ضیافت ناهار نبیه بری رئیس مجلس لبنان در عین التینه، با وی نیز درباره موضوع کشور‌های منطقه در مقابل معامله ننگین قرن رایزنی می‌کند.
دیدار با حسان دیاب نخست وزیر لبنان برنامه بعدی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در لبنان است.
سپس آقای لاریجانی در محل سفارت کشورمان با نمایندگان جنبش حماس دیدار و در کنفرانسی مطبوعاتی به سئوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.
 
رئیس مجلس وارد بیروت شد
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان وارد لبنان شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4526792" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648211/4526792?width=350&height=250"></script></div>
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در این سفر با میشل عون رئیس جمهور، نبیه بری رئیس مجلس و حسان دیاب نخست وزیر لبنان دیدار خواهد کرد.
دیدار با نخبگان لبنان و نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی از دیگر برنامه‌های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به بیروت است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4526795" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648211/4526795?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما