شناسهٔ خبر: 38278644 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ایرانی ها در ایستگاه دوم آسیا

از نبرد ژاوی-قلعه‌نویی تا هفته سرنوشت‌ساز سرخابی‌ها

هفته دوم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از ظهر امروز برای نمایندگان ایران آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عرفان حاج‌بابایی: هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا،یک هفته پس از سپری شدن از دور نخست آن از امروز در منطقه غرب آسیا آغاز خواهد شد و 4 نماینده فوتبال ایران که هفته قبل چندان پرفروغ ظاهر نشدند، امروز و فردا در مقابل رقبای خود از 4 کشور مختلف به میدان خواهند رفت. رقابت هایی که برای هرکدام از چهار تیم استقلال،شهرخودرو،پرسپولیس و سپاهان بسیار پراهمیت است و تا حدود زیادی وضعیت آن ها را برای ادامه راه در لیگ قهرمانان مشخص خواهد کرد. در ادامه مروری خواهیم داشت بر عملکرد نمایندگان ایران در هفته اول و دیدارهایی که در هفته دوم باید برگزار کنند:

استقلال

نماینده پلی آفی فوتبال ایران که با اقتدار و با به ثمر رساندن 8 گل به دو حریف کویتی و قطری به دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راه یافت،سه روز پس از پشت سر گذاشتن دربی حساس و پرفشار پایتخت، در اربیل عراق اولین بازی خود در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان را در گروه A مقابل تیم الشرطه برگزار کرد و به نتیجه تساوی 1-1 رضایت داد. نتیجه ای که با توجه به حجم خستگی و مصدومیت های بازیکنان تیم فرهاد مجیدی و همچنین زمین ناهموار استادیوم فرانسو حریری و تساوی دو هم گروه دیگر در هفته اول، قابل قبول بود و حالا آبی ها امروز از ساعت 19 در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا در کویت مهمان تیم الاهلی عربستان هستند. استقلال در این مسابقه علاوه بر مصدومان قدیمی خود،مهدی قائدی را هم به احتمال فراوان در اختیار ندارد اما بازیکنانی مثل علی دشتی،سیاوش یزدانی و عارف غلامی شرایط حضور در ترکیب آبی ها را پیدا کرده اند و شاگردان فرهاد مجیدی امیدوارند تا با کسب امتیاز از این دیدار خارج از خانه،خود را در کورس صعود به مرحله بعدی نگه دارند.

شهرخودرو

جدیدترین نماینده فوتبال ایران در آسیا شروع خوبی در لیگ قهرمانان نداشت. البته شکست 2-0 مقابل الهلال عربستان که در حال حاضر قدرتمندترین تیم قاره آسیا و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت هاست چندان نتیجه دور از ذهنی برای تیم جوان و نسبتا کم تجربه شهرخودرو نبود اما این تیم مشهدی اگر می خواهد برای صعود به مرحله بعدی این رقابت ها شانس خود را زنده نگه دارد، باید از این هفته امتیازگیری خود در آسیا را شروع کند. شاگردان مجتبی سرآسیایی از ساعت 14:30 امروز در شهر تاشکند ازبکستان با پاختاکوری دیدار می کنند که با برد مقابل الاهلی امارات،هم دوش الهلال در صدر جدول گروه B قرار دارد برای باقی ماندن در آن جایگاه، نیاز مبرمی به یک پیروزی خانگی دیگر دارد. با این حال شهرخودرو که حالا در آسیا با تجربه تر شده این شانس را دارد تا حریف قدرتمند خود را در خارج از خانه متوقف کند.

پرسپولیس

دیگر نماینده ایران که کار خود را با شکست در آسیا آغاز کرد،پرسپولیس بود.شاگردان یحیی گل محمدی چند روز پس از فرار دقیقه آخری از شکست مقابل استقلال در دربی تهران مقابل الدحیل قطر اولین بازی خود در لیگ قهرمانان را برگزار کردند و در همان دقایق ابتدایی قافیه را به تیم ثروتمند و پر ستاره قطری واگذار کردند و با دو گل مانژوکیچ و ادمیلسون در نهایت تن به شکستی تلخ دادند. حالا پرسپولیسی ها سه شنبه از ساعت 19:05 در دومین دیدار خود در کشور امارات به مصاف تیم شارجه خواهند رفت. شارجه ای که او هم بازی ها را با باخت مقابل التعاون عربستان آغاز کرده و این جدال برای هردو تیم بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز است چرا که باخت در این بازی می تواند به قیمت حذف از مرحله گروهی تمام شود.

خبر خوب برای پرسپولیسی ها این است که مهدی ترابی پس از مصدومیت در دیدار مقابل الدحیل شرایط بازی را پیدا کرده و می تواند فرداشب برای سرخ ها به میدان برود.

سپاهان

مقتدر ترین نماینده ایران در دور نخست بازی ها که توانست العین را در گروه مرگ با 4 گل در هم بکوبد،حالا در قطر باید با تیم السد مواجه شود. یکی دیگر از تیم های بزرگ و قدرتمند گروه D که بازی ها را با تساوی 2-2 مقابل النصر عربستان در زمین حریف شروع کرده. السد که فصل قبل تا نیمه نهایی بازی ها پیش رفت،حالا با هدایت ژاوی مقابل سپاهانی قرار می گیرد که با امیر قلعه نویی حالا از شانس بالایی برای صعود به دور بعدی بازی ها قرار دارد به شرط آن که از بازی سه شنبه شب در استادیوم جاسم بن حمد دوحه دست خالی خارج نشود.

254 43

نظر شما