شناسهٔ خبر: 38278443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سخنگوی حزب ندای ایرانیان:

برخلاف اصولگرایان، اصلاح‌طلبان سرلیست مشترک دارند/ حزب ندا لیست جدید نمی‌دهد/ در مجلس هفتم طرح تثبیت قیمت‌ها همه چیز را به هم ریخت و این نتیجه رای ندادن بود

سخنگوی حزب ندای ایرانیان می‌گوید: مهم‌ترین مسئله این است که در لیست اصلاح‌طلبان بر خلاف لیست اصولگرایان، هم سرلیست‌ها مشترک هستند و هم دو لیست اصلاح‌طلبان بالای 60 درصد مشترکات دارند.

صاحب‌خبر -

«شهاب الدین طباطبایی»، سخنگوی حزب ندای ایرانیان، در خصوص تصمیم این حزب مبنی بر عدم ارائه لیست انتخاباتی جداگانه به خبرنگار برنا گفت: تصمیم گرفتیم که در تهران لیست جدید ندهیم تا لیست اصلاح‌طلبان سه پاره نشود. ما کاندیداهایمان را به هر دو لیست معرفی کردیم و کاندیداهای اصلی ما، هم در لیست کارگزاران و هم در لیست شورای هماهنگی حضور دارند. در حوزه‌های انتخابیه هم از کاندیداهای حزبی‌مان حمایت می کنیم.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان بر اشتراکات حداکثری در دو لیست اصلاح‌طلبان تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله این است که در لیست اصلاح‌طلبان بر خلاف لیست اصولگرایان، هم سرلیست‌ها مشترک هستند و هم دو لیست اصلاح‌طلبان بالای 60 درصد مشترکات دارند، در حالیکه از جبهه اصولگرایی چند لیست بیرون آمده است که هر کدام سرلیست مجزا دارند، در یک لیست آقاتهرانی سرلیست است و در دیگری قالیباف، اما سرلیست اصلاح‌طلبان یک نفر یعنی مجید انصاری است.

او افزود: امیدواریم هر اتفاقی می‌افتد، هر ائتلافی صورت می‌گیرد یا هر لیستی که ارائه می‌شود، مردم سود ببرند. اولویت این است که بعد از انتخابات اتفاقی بیفتد که وضعیت مردم بهتر شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا با شکل گیری یک مجلس اصولگرا می‌توان امیدی به بهبود وضعیت کشور داشت یا خیر، توضیح داد: اگر اصولگرایان با واقعیات روز مواجه شوند و این مسئله کمک کند که مشکلات مردم را حل کنند، چه فرقی می‌کند مجلس اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب. از طرفی هم نسبت به توفیق اصولگرایان در انتخابات اطمینان کامل وجود ندارد، انشقاقات و چندلیستی شدن حامیان این جریان را گیج کرده است. کسانی که همواره مدعی بودند که برای خدمت به مردم وارد صحنه شده‌اند، حاضر نشدند برای خدمت به مردم از یکسری مسائل بگذرند و لیست واحد بدهند.

طباطبایی بر لزوم روی آوردن به صندوق رای تاکید و گفت: تا وقتی صندوق رای و انتخابات وجود دارد، شرکت در انتخابات اولویت دارد. جمهوریت نظام با انتخابات تایید و تثبیت می‌شود، اگر انتخابات را کنار بگذاریم یعنی قائل به جمهوریت نظام نیستیم.

سخنگوی حزب ندا تجربه مجلس هفتم و مشکلات بعد از آن را یادآور شد و اظهار کرد: اگر انفعال و رای ندادن تاکنون مشکلی را حل کرده است، بعد از این هم حل خواهد کرد. مجلس هفتم به دلیل رد صلاحیت نمایندگان مجلس ششم، انتخابات تحریم شد اما نتیجه مجلس هفتم طرح تثبیت قیمت‌ها بود و بعد هم فاجعه افزایش ناگهانی قیمت ها و تورم. در دولت خاتمی طرح تدریجی افزایش قیمت‌ها مطابق برنامه چهارم قید شده بود. در مجلس هفتم تقریبا برنامه چهارم تعطیل شد و طرح تثبیت قیمت ها همه چیز را به هم ریخت. این نتیجه رای ندادن بود، حداقل اگر چند متخصص و عاقل بیشتر در مجلس بودند نمی گذاشتند چنین اتفاقی بیافتد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما