شناسهٔ خبر: 38278232 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به اتهام مداخله در پرونده اتهامات مشاور ترامپ؛

مقامات پیشین وزارت دادگستری آمریکا خواهان استعفای«ویلیام بار»شدند

بیش از یک هزار تن از مقامات پیشین وزارت دادگستری آمریکا با محکوم کردن دادستان کل این کشور به سوء استفاده از اختیارات قانونی خود به نفع رئیس جمهور آمریکا، خواهان استعفای او شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گروهی متشکل از ۱۱۴۳ دادستان و مقام پیشین وزارت دادگستری آمریکا که در دوران رؤسای جمهور دموکرات و جمهوریخواه خدمت کرده اند، با امضای یک بیانیه مشترک خواستار استعفای «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا شدند.

این افراد در بیانیه خود دلیل این درخواست را «مداخله ویلیام بار در جریان محکومیت راجر استون، مشاور پیشین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ» عنوان کردند.

این مقامات پیشین وزارت دادگستری آمریکا از کارکنان فعلی این وزارتخانه خواستند تا «سوء استفاده های آتی» را گزارش دهند و افزون بر آن، نسبت به اجرای «دستورالعمل هایی که با سوگند آنها در تناقض است» هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: «و ما از تمام کارکنان وزارت دادگستری آمریکا می خواهیم تا از الگوی قهرمانانه خود پیروی کنند و آماده باشند تا موارد تخلف آتی را به بازرس کل، دفتر مسئولیت حرفه ای و کنگره گزارش دهند؛ از اجرای رهنمودهایی که با سوگندنامه آنها در تناقض است، اجتناب کنند…ما همچنین از سایر بخشهای دولت می خواهیم از کارکنانی که در مواجهه با دستورالعمل های غیرقانونی به سوگند خود پایبند مانده اند، در برابر هرگونه اقدام تلافی جویانه محافظت کنند. حاکمیت قانون و بقای جمهوری ما چیزی کمتر از آن را طلب نمی کند».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور ترامپ و دادستان کل [ویلیام] بار آشکارا و به طور مکرر این اصول بنیادین را زیرپا گذاشته اند، که نمونه اخیر آن به محکومیت راجر استون- دستیار نزدیک رئیس جمهور ترامپ که به ارتکاب جرائم سنگین محکوم شده است- مربوط می شود»

این بیانیه تأکید می کند که «اقدامات ویلیام بار و لطمه ای که او و ترامپ به یکپارچگی و حاکمیت قانون در وزارت دادگستری آمریکا وارد کرده است، استعفای ویلیام بار را ضروری می سازد».

نظر شما