شناسهٔ خبر: 38277351 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پیشتازی کلنگی‌ها

صاحب‌خبر -


تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که قیمت خانه‌های کلنگی، واحدهای مسکونی و بهای اجاره به میزان متفاوت افزایش داشته است.
براساس داده‌های منتشر شده، قیمت خانه‌های کلنگی بیش از دو آیتم دیگر، افزایش یافته است. رشد خانه‌های کلنگی نشانگر افزایش هزینه تولید مسکن در کشور است، چرا که خانه‌های کلنگی به‌عنوان مواد اولیه ساخت مسکن(یعنی زمین)باعث می‌شود که هزینه ساخت وتولید افزایش یابد.
ساختمان‌های کلنگی؛86 درصدی
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در شهر تهران در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 86.3 درصد افزایش داشته ‌است.
مرکز آمار، نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در پاییز 98 را منتشر کرد. بر اساس گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 18 میلیون و 733هزار تومان با میانگین مساحت 245مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 0.4 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 86.3درصد افزایش داشته است.
قیمت فروش؛44.8 درصد رشدی
افزون براین، در پاییز امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 13 میلیون و 604 هزار تومان با میانگین مساحت ۸۶ متر مربع و متوسط عمر بنای 11 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 0.6درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال 44.8 درصد افزایش یافته است.
اجاره بها؛ 31 درصدی
متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 44 هزار تومان با میانگین مساحت 80مترمربع و متوسط عمر بنای 14سال بوده است که نسبت به فصل قبل 1.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 31.1 درصد افزایش داشته است.

نظر شما