شناسهٔ خبر: 38274757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت خشکبار طلایی پاسارگاد:

راه موفقیت در کسب و کار عبور از مسیر دانش است

قزوین- مدیرعامل شرکت خشکبار طلایی پاسارگاد گفت: راه رسیدن به موفقیت اتکا به دانش، کسب تجربه، جسارت و ریسک پذیری و داشتن خلاقیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، همایش استارت آپی با عنوان «مشغول شو» به منظور بررسی چالش مهم سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت سایر کارخانجات با محور سرمایه گذاران و صاحبان استارتاپ ها یکشنبه شب در سالن اجتماعات دانشگاه آینده پژوهی قزوین برگزار شد.

در این همایش که مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، مصطفی مافی رئیس پارک علم و فنآوری و جمعی از دانشجویان حضور داشتند بسترهای استفاده از استارت آپ ها در استان برای ایجاد فضای کسب و کار در بخش‌های صنعتی برای حاضران تشریح شد.

بهزاد رشوند در این همایش گفت: امروزه شیرینی و شکلات از صنایع سودآور و مهم در اقتصاد کشورهاست و محصول فندق به عنوان بهترین طعم دهنده به عنوان مواد اولیه یک محصول مهم است که در استان قزوین بهترین نوع آن کشت و تولید می‌شود.

وی بیان کرد: این محصول می‌تواند در اقتصاد استان نقش بیشتری ایفا کند اما از آن در کنار سایر محصولات مهم کشاورزی غفلت کرده ایم و آن را نادیده گرفته ایم.

رشوند تصریح کرد: با بیش از ۲۵ سال تجربه در کار اقتصادی و بازرگانی و طی کردن فراز و نشیب‌های فراوان امروز آمادگی دارم تجربه ارزشمند خود را در اختیار دانشجویان قرار دهم تا با بهره گیری از آن مسیر خود را روشن‌تر ترسیم کنند.

وی گفت: دانشجو باید مطالعه کند، زبان بدن بلد باشد، مدیریت فروش بداند، وجدان کاری و ایمان به خدا داشته باشد و با نگاه علمی جلو برود تا موفق شود.

این فعال موفق اقتصادی تصریح کرد: راه موفقیت عبور از مسیر دانش و آگاهی است و شما دانشجویان باید با شناسایی افراد موفق از تجارب آنها برای انتخاب مسیری درست استفاده کنید تا هزینه کمتری برای کسب تجربه بپردازید.

کارآفرین برتر استان اظهار داشت: به عنوان یک تولید کننده امروز به اهمیت دانش پی برده و از آن استفاده کرده ام و باور دارم شخصیت افراد، آراستگی و داشتن آداب معاشرت و ارتباط با دیگران از عوامل مهم موفقیت است و شما دانشجویان تا کتاب نخوانید و سفر نکنید و به خودباوری نرسید هرگز به موفقیت نخواهید رسید.

رشوند بیان کرد: نقش علم در عبور از مشکلات بسیار مهم است و کسی به موفقیت می‌رسد که تجربه و خلاقیت داشته باشد و با جسارت و اعتماد به نفس و توکل به خدا گام بردارد.

وی اظهار داشت: ورود به عرصه بازار با تجربه ممکن می‌شود و اگر همه عوامل را در خود پیدا کردید و با توکل جلو بروید به هدف می‌رسید.

رشوند یادآور شد: از همه جوانان و دانشجویانی که ایده‌های جدید و کارآمد دارند حمایت می‌کنیم تا برای خود کسب و کار ایجاد کنند و توصیه می‌کنم هرگز نا امید نباشید و با برنامه و عزم جدی و هدفمند حرکت کنید تا به سرانجامی خوش برسید.

مدیرعامل شرکت خشکبار طلایی پاسارگاد اضافه کرد: نقش خلاقیت و نوآوری و علم و دانش در توسعه کسب و کار بسیار مهم است و گاهی شما با مسائلی روبرو می‌شوید که قابل پیش بینی نیست مانند بیماری کرونا که همه را غافلگیر کرد و اگر نتوانید مشکلات را مدیریت کنید بدون شک شکست خواهید خورد و در این شرایط تنها دانش و تجربه به شما کمک خواهد کرد.

وی گفت: ما در تجارت و کسب و کار به پول فکر نمی‌کنیم اما چون هدف ما این است که هیچ کارگری بیکار نشود با برنامه به آن می رسیم.

رشوند به جوانان توصیه کرد ورزش را در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهند و یادآور شد: انسان موفق حتماً برای خود برنامه ورزشی هم دارد تا سالم بماند و آنها که می‌گویند وقت ورزش و مطالعه ندارم و بهانه می‌آورند هرگز نمی‌توانند در کسب و کار هم موفق شوند.
 

نظر شما