شناسهٔ خبر: 38274706 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خشونت‌ های تسلیحاتی در آمریکا؛ روزانه ۳ کودک بر اثر شلیک گلوله کشته می‌ شوند

خبرگزاری میزان- خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا در حالی همچنان قربانی می‌گیرد که بر اساس آمار‌های اعلام شده پس از تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در فلوریدا دست کم روزانه ۳ کودک آمریکایی با سلاح گرم کشته می‌ شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پس از گذشت ۲ سال از تیراندازی مرگبار در بیرستان Marjory Stoneman Douglas در پورکلند، فلوریدا که ۱۴ دانش آموز و ۳ معلم به ضرب گلوله کشته شدند، خشونت‌های تسلیحاتی در این ایالت همچنان قربانی می‌گیرد.
 
به گزارش پایگاه «تریس»،  بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های ارائه شده از سوی پایگاه خشونت‌های تسلیحاتی، بعد از تیراندازی مرگبار در دبیرستان پورکلند، فلوریدا در حدود ۲ هزار ۶۴۱ نوجوان ۱۸ ساله و جوان‌تر با سلاح گرم کشته شدند.

این در حالی است که آمار اعلام شده شمار تلفات خودکشی و تیراندازی‌های مربوط به پلیس را شامل نمی‌شود.

ارزیابی پایگاه داده‌های خشونت‌های تسلیحاتی نشان می‌دهد که تقریباً ۲ هزار کودک مدرسه‌ ای بعد از تیراندازی مرگبار پورکلند کشته شدند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها که اطلاعات مربوط به مرگ و میر را از گواهی افراد فوت شده دریافت می‌کند اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۸، یک هزار و ۳ نوجوان در سن ۱۸ سالگی و یا جوان‌ تر با خودکشی با اسلحه کشته شدند.

بسیاری از این افراد قربانی خشونت تسلیحاتی در جامعه، خشونت خانگی و مرگ با مواد مخدر بودند.

Everytown for Gun، بزرگ‌ترین سازمان حمایت از کنترل سلاح در آمریکا می‌نویسد، تیراندازی در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا تنها بخش کوچکی از خشونت‌های تسلیحاتی این کشور است.

یک مقام ارشد این سازمان می‌گوید، تیراندازی مرگبار مدرسه «سندی هوک» در سال ۲۰۱۲ با ۲۶ کشته، دریچه‌ای از خشونت‌های تسلیحاتی که جان جوانان آمریکایی را به مخاطره می‌اندازد باز کرد؛ حقیقت تلخ آن است حتی در محلی که قرار است مکانی امن برای تحصیل و یادگیری باشد این نوع از خشونت‌ها راه خود را پیدا کرده اند.

تجریه و تحلیل های این سازمان نشان می‌دهد ۲۰ درصد از کل حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا ناشی از تیراندازی‌های غیر عمدی است اما حتی تیراندازی غیر عمد شمار قابل توجهی کشته و زخمی بر جای می‌گذارد؛ خودکشی با اسلحه همچنین ۱۲ درصد از کل حوادث را نشان می‌دهد.

مانند سایر خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا، دانش آموزان سیاهپوست و رنگین پوست بیشتر تحت تاثیر این نوع از خشونت‌ها قرار میگیرند.

به گفته این مقام آمریکایی، دانش آموزان سیاه پوست تنها ۱۵ درصد از جمعیت مدارس ابتدایی و راهنمایی را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که ۲۴ درصد از قربانیان تیراندازی در مدارس آمریکا همین دانش آموزان هستند.
 
 

تیراندازی‌های جمعی در مدارس آمریکا طی سال‌های اخیر باعث شده تا مقام‎های اجرایی این کشور مانور آمادگی در برابر تیراندازی را در بسیاری از مدارس برپا کنند تا شاید بتوان مانع از قربانی شدن کودکان شوند.

این در حالی است که به گفته روانشناسان برگزاری این نوع از مانور‌ها در آمریکا به جای آنکه باعث آماده کردن کودکان در برابر این نوع از حوادث شوند بیشتر کودکان را لحاظ روحی تحت فشار قرار می‌دهد.

به گزارش سی ان ان، آمار‌ها نشان می‌دهند طی ۴۶ هفته در سال ۲۰۱۹، ۴۴ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است. بر اساس آمار اعلام شده ۳۲ مورد از این حوادث در مهدکودک‌ها و دبستان‌ها گزارش شده است.

یک گروه حامی کنترل سلاح می‌گوید، تیراندازی در مدرسه سانتا کلاریتا شمار تیراندازی در مدارس آمریکا را به ۸۵ حادثه رسانده است. در این آمار برخی از تیراندازی‌ها تلفات جانی گزارش نشده است.

همچنین بیزینس اینسایدر به نقل از پایگاه خشونت‌های تسلیحاتی آمریکا گزارش داده از آغاز سال ۲۰۱۹ تاکنون ۳۶۶ تیراندازی در آمریکا به ثبت رسیده که ۱۴ نوامبر آخرین تیراندازی در سیصد و هجدهمین روز از سال جاری بوده و این بدان معناست که تیراندازی‌های به ثبت رسیده در آمریکا از تعداد ایام سال پیشی گرفته است.

همچنین آمار‌ها نشان می‌دهند احتمال آنکه شهروندان آمریکایی در حوادث تیراندازی جان خود را از دست بدهند بسیار بیشتر از دلایل دیگر مرگ و میر است. سالانه ۱۱ هزار نفر از شهروندان این کشور در خشونت‌های تسلیحاتی کشته می‌شوند.

طبق گزارش پایگاه خشونت تسلیحاتی، در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۴ هزار نفر به دلیل خشونت‌های مربوط به سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۲۵ هزار نفر زخمی شدند.

همچنین نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، بسیاری از والدین آمریکایی بر این باورند مدارس آمریکا نسبت به ۲۰ سال بیش نا امن‌تر شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، بدرفتاری در مدارس، در دسترس بودن سلاح، اینترنت و بازی‌های کامپیوتری در وقوع خشونت و حوادث تیراندازی در آمریکا نقش به سزایی دارند.

یک نظرسنجی می‎گوید که ۵۹ درصد از والدین آمریکایی مدارس را مقصر تیراندازی‌هایی که رخ می‌دهد ندانسته و یا کمتر مقصر می‌دانند. این در حالی است تقریبا از هر ۱۰ نفر ۴ نفر معتقدند که مدارس مسئول حوادث تیراندازی هستند.

با وجود تمامی اقدامات بازدارنده در برابر خشونت و تیراندازی‌های مدارس آمریکا، مدت کوتاهی پس از تیراندازی یک دانش‎آموز در دبیرستان فلوریدا که منجر به جان باختن ۱۷ نفر شد، این نظرسنجی نشان داد که در حدود ۷۰ درصد از والدین بر این باورند که مدارس آمریکا نا امن‌تر شده‎اند. تنها ۱۳ درصد معتقدند ایمنی مدارس طی ۲۰ سال اخیر بهبود یافته است.


انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما