شناسهٔ خبر: 38274575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وجوب نماز آیات در پی زلزله «لافت»/ به تعداد زلزله‌های احساس شده نماز اقامه شود

امام جمعه قشم گفت: در پی زلزله‌های اخیر بندر تاریخی لافت اقامه نماز آیات بر شهروندان جزیره قشم واجب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امشب در پاسخ به سؤوال خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع زلزله در بندر تاریخی لافت، اقامه نماز آیات بر مردم شهرستان قشم واجب شده است.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: نظر به تعدد زلزله‌های رخ داده، هر شهروندی باید به تعداد زلزله‌هایی که احساس کرده است نماز اقامه کند.

گفتنی است، از بعد از ظهر امروز تا کنون وقوع چهار زلزله در جزیره قشم به ثبت رسیده که کانون اصلی سه مورد از آن‌ها بندر تاریخی لافت و یک مورد نیز شهر درگهان است.

سه زمین‌لرزه عصر امروز بندر تاریخی لافت در جزیره قشم را لرزاند که موجب وحشت مردم و گردشگران شد.

زلزله نخست با 3.9 ریشتر ساعت 15 و 51 دقیقه در عمق 10 کیلومتری و دومین زلزله نیز با 4.4 ساعت 15 و 54 دقیقه در عمق 16 کیلومتری از سطح زمبن به وقوع پیوست.

سومین زلزله اما ساعت 16 به بزرگی 5.8 ریشتر در عمق 13 کیلومتری زمین رخداد که حدود 20 ثانیه به طول انجامید و موجب وحشت اهالی و گردشگران روستای لافت شد و مراکز تجاری این بندر تاریخی را ترک و در خیابان‌ها تجمع کردند.

این زلزله هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشت و آب، برق و شبکه‌های مخابراتی منطقه نیز به حالت طبیعی بازگشت.

به گفته منابع محلی خبرگزاری فارس در قشم، این زلزله‌ها خسارت مالی قابل توجهی نیز به‌همراه نداشته و تنها سبب افزایش شکاف ترک‌خوردگی‌های مربوط به زمین‌لرزه سال قبل شده است.

ساعاتی پس از زمین‌لرزه، وضعیت بندر تاریخی لافت به روال طبیعی برگشت.

همچنین در ساعت 17 و 40 دقیقه نیز زلزله‌ خفیفی به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 15 کیلومتری از سطح زمین بندر درگهان این جزیره را لرزاند که این زلزله نیز خسارت جانی و مالی به همراه نداشت.

انتهای پیام/88050

نظر شما